کاخ سفید خراب کاری بایدن درباره نام رئیس‌جمهور افغانستان را درست کرد + ویدیو

© REUTERS / KEVIN LAMARQUEکاخ سفید خراب کاری بایدن درباره نام رئیس‌جمهور افغانستان را درست کرد + ویدیو
کاخ سفید خراب کاری بایدن درباره نام رئیس‌جمهور افغانستان را درست کرد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا در نخستین نشست مطبوعاتی خود که با حواشی مختلفی همراه شد، در به یاد آوردن نام رئیس جمهور افغانستان با مشکل روبرو شد و نام دیگری را ادا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا که به گاف‌های کلامی خود معروف است، در نخستین نشست خبری خود که پنجشنبه شب (به وقت کابل) برگزار شد و کم‌حواشی به لحاظ اشتباهات این چنینی از سوی وی نبود، نام «اشرف غنی» همتای افغانستانی خود را به اشتباه «کیانی» گفت.

کاخ سفید در انتشار متن رسمی این نشست، اشتباه بایدن را تصحیح و نام صحیح رئیس‌جمهور افغانستان را در آن درج کرد.

احتمال می‌رود، که بایدن هنگام صحبت درباره همکاری آمریکا و ناتو در ارتباط با افغانستان، نام اشرف غنی را با ( اشفق) کیانی، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش پاکستان اشتباه کرده باشد.

این گاف بایدن هم مانند موارد قبل در شبکه‌های اجتماعی به سرعت دست به دست شد و مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

او در این بخش از سخنان خود می‌گوید: جنرال آستین (وزیر دفاع آمریکا) تازه با کیانی دیدار کرد. او رهبر افغانستان در کابل است...منتظر دریافت اطلاعات درباره آن (این دیدار) هستم.

طی هفته‌های گذشته عدم حضور بایدن در برابر خبرنگاران و طفره رفتن او از برگزاری نشست خبری، شائبه‌هایی را درمورد سلامت جسمی و عقلی او به وجود آورده بود. در نهایت چندی پیش کاخ سفید اعلام کرد اولین نشست خبری بایدن به‌زودی برگزار خواهد شد.

نشست خبری پنجشنبه شب بایدن در حالی انجام گرفت که او تنها درباره چند موضوع محدود به اظهار نظر پرداخت و رسانه‌های آمریکایی بابت این نشست «تقریباً بدون گاف» ابراز خرسندی کردند.

شماری دیگر از افراد و رسانه‌های امریکایی، با زیر ذره‌بین بردن این رخداد، همچنان تردید در خصوص سلامت عقلی و جسمی و تسلط و مهارت‌های زبانی رئیس جمهور آمریکا را مطرح کردند.

«کندیس اُوِنز» نویسنده محافظه‌کار آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: «جو بایدن برگه تقلبی با اسامی و تصویر چهره خبرنگارانی را در اختیار داشت که باید به سوالاتشان جواب می‌داد و او دقیقاً می‌دانست قرار است چه سوالاتی را پاسخ دهد».

از سوی دیگر «کریس والاس» مجری مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، بایدن را به‌خاطر اتکای بیش از حد به یادداشت‌هایی که کاخ سفید در اختیارش قرار داده بود، مورد انتقاد قرار داد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم نخستین نشست مطبوعاتی رئیس‌جمهور آمریکا را از قبل تعیین شده خواند و افزود خبرنگاران آمریکایی در این نشست با تبعیض روبه رو بودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала