تمدید ماموریت ارتش آلمان در افغانستان

© AFP 2023 / Kay Nietfeldتمدید ماموریت ارتش آلمان در افغانستان
تمدید ماموریت ارتش آلمان در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
پارلمان آلمان مأموریت ارتش این کشور در افغانستان را برای یک سال دیگر تمدید کرد. وزیر خارجه آلمان گفته است که خروج نیروهای آلمانی از افغانستان "با احساس مسئولیت کامل" انجام خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز قانونگذاران آلمان شامگاه پنج شنبه (به وقت برلین) قانون جدیدی را تصویب کرد که به ارتش آلمان اجازه می‌دهد تا ۱۳۰۰ نیروی نظامی این کشور در افغانستان در پوشش نیروهای ناتو تا 31 جنوری ساس 2022 در افغانستان باقی بمانند.

ماموریت کنونی نیروهای آلمانی در افغانستان در ماه مارچ سال 2021 به پایان می‌رسید. تا اکنون آلمان نخستین کشوری است که ماموریت نظامی‌ خود را در افغانستان تمدید کرده است.

این کشور دست‌کم، 1300 سرباز در افغانستان دارد و آنان در حال حاضر،بیشتر مصروف آموزش، تجهیز و مشوره‌دهی به نظامیان افغان اند.

Немецкий политик Аннегрет Крамп-Карренбауэр  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
آلمان: در صورت نیاز نیروهای بیشتری به افغانستان می‌فرستیم

پیش از این وزیر خارجه آلمان هشدار داده بود که خروج پیش از وقت نظامیان بین‌المللی از افغانستان زمینه را برای تشدید خشونت‌های طالبان فراهم کرده و سبب خواهد شد این گروه تلاش کند تا قدرت را از راه‌های نظامی بدست بیاورد.

هایکو ماس پیش از آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت که لازم است خروج از افغانستان مشروط به نتایج مذاکرات صلح باشد.

ماموریت نظامی آلمان در افغانستان در حالی تمدید می‌شود که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده برای نخستین بار روز گذشته در قصر سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که قصد ندارد که نیروهای آمریکایی برای مدت طولانی در افغانستان باقی بماند.

آقای بایدن یک بار دیگر تصریح کرد که بنابر "مشکلات تکتیکی" دشوار است که تا تاریخ اول ماه می این تعداد نیروها از افغانستان بیرون شوند.

پیش از این، گزارش‌های در مورد تمدید ماموریت نیروهای آمریکایی برای شش ماه دیگر نشر شده بود، اما آقای بایدن تاریخ مشخصی را برای بیرون شدن نیروها از افغانستان ارایه نکرد.

این در حالی است که ناتو نیز گفته است که با نیروهای آمریکایی یکجا به افغانستان رفته اند و در همگاهنگی با آن در مورد خروج از آن کشور تصمیم اتخاذ خواهند کرد.

اما گروه طالبان گفته است که اگر سربازان آمریکا مطابق به توافقنامه دوحه افغانستان را ترک نکنند، عواقبی را در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала