حمله به مرکز فرهنگی آمریکا در میانمار

© REUTERS / KIC NEWS PAGEЧлены Каренского Национального союза во время протестов в Мьянме
Члены Каренского Национального союза во время протестов в Мьянме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
سفارت آمریکا در میانمار اعلام کرد که به سوی مرکزی آمریکایی در شهر یانگون تیراندازی شده است

 به گزارش اسپوتنیک، سفارت آمریکا در میانمار امروز (شنبه) از تیراندازی به سوی مرکزی آمریکایی در شهر یانگون، یکی از برزگترین شهر‌های میانمار خبر داد.

روزنامه « Myanmar Now» نیز اعلام کرد که شماری از مخالفان کودتای میانمار امروز شنبه در مقابل مرکز پلیس در شهر «یانگون» تجمع کردند که ارتش به سوی آنان تیراندازی کرد.

تظاهرات مردم علیه کودتای نظامی در میانمار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
حضور تیراندازان برای سرکوب معترضان میانمار

بر اساس گزارش این روزنامه، شمار کشته شدگان تیراندازی امروز نیروهای امنیتی به سوی معترضان به کودتای نظامی در شهرهای مختلف میانمار به 56 نفر رسید.

این در حالی است که به گفته فعالان حقوق بشر، آمار «واقعی» کشته‌شدگان بسیار بالاتر از آمار رسمی و موارد ثبت‌شده است.

نیرو‌های ارتش در هفته‌های اخیر با استفاده از گاز اشک آور، گلوله‌های لاستیکی و ماشیندار برای پراکنده کردن تجمعات، بر سرکوب تظاهرات ضد کودتا افزوده‌اند.

از زمان برکناری «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار و بازداشت وی در اول فبروری، اوضاع این کشور آشفته است و این امر باعث ایجاد اعتراضات گسترده شده است که خواستار بازگشت دموکراسی به میانمار هستند.

اعتراضات علیه کودتا در میانمار از روز 6 فبروری آغاز و کماکان ادامه دارد و تاکنون در شهرهای مختلف این کشور بیش از صد معترض بر اثر مداخله نیروهای امنیتی جان باخته‌ و بالغ بر 2000 نفر نیز بازداشت شده‌اند.

گفتنی است ارتش میانمار روز شنبه به مناسبت روز نیروهای مسلح مراسم رژه نظامی برگزار کرد. روز نیروهای مسلح میانمار بزرگداشت آغاز مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگری جاپانی در سال 1945 است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала