کشتی به گل نشسته در کانال سوئز هنوز آزاد نشده

© AFP 2023 / Suez Canalکشتی به گل نشسته در کانال سوئز هنوز آزاد نشده
کشتی به گل نشسته در کانال سوئز هنوز آزاد نشده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
عملیات برای بازگرداندن کشتی باری « Ever Given» که کانال سوئز را مسدودکرده، به مسیر عادی آن ادامه دارد و گفته می‌شود که تا اواخر امروز شنبه کانال برای رفت و آمد کشتی ها دوباره آزاد خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، Wall Street Journal به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که ، کشتی باری Ever Given که کانال سوئز را مسدود کرده است، ممکن است روز شنبه به حالت شناور درآورده شود  زیرا تلاش برای آزاد سازی کشتی که ازعصر روز جمعه آغاز شد،  نتایج جدی به همراه داشته است.

به گفته این منبع، کار برای آزاد ساختن کشتی "به خوبی" پیش می رود. این منبع گفت: "ما می توانیم کشتی را زودتر از حد انتظار حرکت دهیم".

مسدود بودن کانال سوئز؛ عرضه قهوه در بازار کم می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
مسدود بودن کانال سوئز؛ عرضه قهوه در بازار کم می‌شود

حادثۀ روی داده برای کشتی باری « Ever Given» که مالک آن جاپانی است باعث شده از بامداد چهارشنبه (24 مارچ)  در پهنای کانال سوئز گیر کند و به این ترتیب این آبراه تجاری حیاتی کاملا مسدود شود، بر چرخه کالا در جهان نیز تأثیر گذاشته است. ارزش کالاهایی که در حالت عادی با کشتی از کانال سوئز می‌گذرند، به طور متوسط روزانه به 10 میلیارد دالر می‌رسد.

مقصد کشتی کانتینری Ever Given»ب ندر روتردام در هلند بود. این کشتی غول پیکر با طول 400 متری و عرض 59 متری خود یکی از بزرگترین کشتی های باری جهان محسوب می شود. کشتی در سال 2018 ساخته شد و گنجایش حمل 20 هزار کانتینر را دارد.

این رویداد در تاریخ بیش از 150 ساله کانال سوئز بی‌سابقه خوانده شده است.

کانال سوئز که در سال 1869 میلادی به عنوان مسیری میان بُر برای عبور کشتی ها افتتاح شد یکی از منابع اصلی درآمد ارزی دولت مصر است. تخمین زده می شود که جا به جایی حدود ده درصد از کالاهایی که در سطح جهان داد و ستد می شود با استفاده از این کانال صورت می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала