سخنگوی وزارت دفاع افغانستان: توانایی داریم بدون حضور نیروهای خارجی موفق کار کنیم

© Photo / SIGAR / SIGARسخنگوی وزارت دفاع افغانستان: توانایی داریم بدون حضور نیروهای خارجی موفق کار کنیم
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان: توانایی داریم بدون حضور نیروهای خارجی موفق کار کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
 سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اظهارداشت، که این توانایی را داریم تا بدون حضور نیروهای خارجی موفق کار کنیم.

  حمدالله محب: خروج شتاب ‌زده‌ نیروهای خارجی افغانستان را با جنگ داخلی مواجه کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
حمدالله محب: خروج شتاب ‌زده‌ نیروهای خارجی افغانستان را با جنگ داخلی مواجه می کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، برخی مقام های امریکایی چندی پیش مدعی شدند، که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی مقابله با مخالفان مسلح دولت کابل را ندارند اما روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت، که نیروهای افغانستان از توانایی لازم برای مبارزه با دشمن برخوردار هستند.

وی افزود، که نیروهای امنیتی افغانستان همه عملیات‌های نظامی را به صورت مستقل و موفق انجام می‌دهند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به اظهارات مقامات امریکایی درباره نیروهای افغانستان تاکید کرد، که توانایی نیروهای امنیتی افغانستان در مقابله با گروه‌های تروریستی قابل ستایش است و نباید دست کم گرفته شود.

احمدزی اظهارداشت، که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی هرگونه عملیات هوایی، زمینی و آموزش‌های نظامی را به تنهایی دارند و این نیروهای افغانستان هستند که در مبارزه با تروریسم قربانی می‌دهند.

وی گفت، که  نیروهای افغانستان در مقایسه با یک دهه گذشته به صورت قابل ملاحظه‌ای پیشرفت کرده‌اند و بسیار قدرتمندتر شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در پایان خاطرنشان کرد، که حضور و همکاری نیروهای خارجی در افغانستان همچنان پابرجاست.

مشاور امنیت ملی افغانستان نیز هفته گذشته در اندیشکده «هادسون» در واشنگتن تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توانایی لازم برای دفاع از این کشور و حفظ اراضی تحت کنترل دولت را دارند و خروج نظامیان آمریکایی مشکلی در این زمینه بوجود نمی‌آورد.

حمدالله محب اظهارداشت، که اگر آمریکا به جای حفظ نیروهای خود در افغانستان، به تضمین حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان توجه کند، هر دو طرف از آن سود خواهند برد. اما او دیروز گفت، که با بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، جنگ داخلی آغاز خواهد شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала