نشریه هیل: پاکستان ریشه همه مشکلات افغانستان است

© Photo / facebook page of ARGنشریه هیل: پاکستان ریشه همه مشکلات افغانستان است
نشریه هیل: پاکستان ریشه همه مشکلات افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
نشریه هیل در مطلبی نوشت، که ریشه همه ای مشکلات افغانستان در پاکستان است بنابراین در برابر این کشور باید اقدامات لازم انجام شود.

رایزنی وزیر خارجه پاکستان با گوترش درباره وضعیت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
رایزنی وزیر خارجه پاکستان با گوترش درباره وضعیت افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کریس الکساندر سفیر پیشین کانادا در کابل در نشریه «هیل» نوشت که پاکستان ریشه مشکلات افغانستان است.

وی در این نوشته، خواستار پایان جنگ نیابتی پاکستان در افغانستان شد.

الکساندر اظهارداشت، که برای پایان دادن به جنگ افغانستان، باید تحریم‌های سختی علیه پاکستان اعمال شود و این کشور توسط گروه ویژه اقدام مالی صندوق بین‌المللی پول در فهرست سیاه قرار گیرد.

کریس الکساندر از سال 2003 تا 2005 سفیر کانادا در افغانستان بود همچنین در سال‌های 2006 تا 2009 معاونت دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان را به عهده داشت.

یادآوری می کنیم، که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز چندی پیش و در دیدار با شماری از بزرگان «جنبش تحفظ پشتون» و «حزب عوامی ملی» از خیبرپختونخوا گفت: پاکستان باید این جنگ اعلام نشده را پایان دهد و افغانستان آزاد، مستقل و دموکراتیک را بپذیرد.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان نیز بارها با منفی خواندن نقش پاکستان در افغانستان تاکید کرده است، که دولت پاکستان طرف مستقیم در بحران افغانستان است، تعریف نقش آن‌ها در جنگ و صلح باید بخشی از گفتمان باشد.

وی افزود: «سکوت، خوب جلوه دادن، مماشات و یا نادیده گرفتن پاکستان کمکی به روند صلح افغانستان نمی‌کند».

پیش از این نیز «محمودخان اچکزی» رهبر حزب عوامی ملی پختونخوا در جمع هوادارانش در شهر «کویته» در ایالت بلوچستان پاکستان هشدار داد که در صورت تدام مداخله در افغانستان، بحران گریبان پاکستان را نیز خواهد گرفت.

این سیاستمدار پاکستانی تصریح کرد، که اگر دولت اسلام‌آباد برای برقراری امنیت در افغانستان و منطقه تلاش نکند، پروژه بزرگ کریدور اقتصادی چین در پاکستان نیز با شکست مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала