پاکستان خواستار بیرون شدن مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان شد

© AP Photo / K.M.Chaudaryپاکستان خواستار بیرون شدن مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان شد
پاکستان خواستار بیرون شدن مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
حکومت پاکستان گفته است، که بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان باید به شیوه‌ای مسئولانه انجام شود تا از «خلا» جلوگیری شود.

نشریه هیل: پاکستان ریشه همه مشکلات افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
نشریه هیل: پاکستان ریشه همه مشکلات افغانستان است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، زاهد حافظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز (یکشنبه، ۸حمل) گفته است، که پاکستان بر این باور است «بیرون شدن نیروها باید منظم و مسئولانه باشد تا خلا ایجاد نشود».

این درحالی است، که دو روز پیش (جمعه ، ۶حمل) طالبان از تاخیر در بیرون شدن سربازان امریکایی هشدار دادند و افزودند، که در صورت هر نوع بهانه مسئولیت به دوش جانب مقابل خواهد بود.

جودری گفته است که :«پاکستان همیشه تایید کرده است که هیچ راه حل نظامی برای جنگ در افغانستان وجود ندارد».

وی افزوده است: «ما از گفتگوی فراگیر و همه شمول میان احزاب افغانستان برای حل اختلافات شان حمایت کرده ایم و پاکستان بر این باور است که روند دوحه فرصتی تاریخی برای دستیابی به چنین راه حل سیاسی پایدار فراهم میکند».

یادآوری می کنیم، که دو روز پیش رییس جمهوری امریکا گفته بود، که مهلت اول ماه می برای بیرون شدن نیروها از افغانستان به دلایل فنی عملی نیست.

جو بایدن، رییس جمهوری امریکا، که روز گذشته در نخستین کنفرانس خبری از زمان آغاز به کارش در کاخ سفید سخنرانی میکرد گفته است که «خیلی دشوار» است که مهلت اول ماه مه برای خروچ نیروهای این کشور از افغانستان «به دلایل فنی» عملی کرد،اما وی تاکید کرد که کشورش قصد ندارد برای مدت طولانی در افغانستان بماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала