پکن: امریکا به دنبال ایجاد شکاف میان جهان اسلام و چین است

© REUTERS / Jason Leeپکن: امریکا به دنبال ایجاد شکاف میان جهان اسلام و چین است
پکن: امریکا به دنبال ایجاد شکاف میان جهان اسلام و چین است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، که واشنگتن به دنبال ایجاد شکاف میان چین و جهان اسلام است.

بلینکن: پیوندهای امریکا با چین تنش زاتر می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
بلینکن: پیوندهای امریکا با چین تنش زاتر می شود
به گزارش اسپوتنیک، هووا چون‌یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین به تلاش امریکا برای ایجاد شکاف میان چین و جهان اسلام اشاره کرد.

وی در رشته پیام‌هایی در تویتر نوشت: «برای بسیاری از مردم مسلمان، آمریکا امن‌ترین کشور برای زندگی در آنجا به شمار نمی‌آید».

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اقدامات خصمانه اخیر امریکا در برابر پکن گفت: «آشکارا، آنها دنبال هیچ چیزی جز شکست اتحاد، امنیت، ثبات و مهار رشد چین نبوده و دنبال شکاف میان چین و جهان اسلام هستند تا توجه‌ها را از تبعیض‌ها و آزارشان علیه مسلمانان منحرف کنند».

چون‌یینگ در پیام توییتری دیگری نوشته است: «واضح است برخی در امریکا و اروپا واقعا اهمیتی برای مسلمانان قائل نیستند. آنها پس از حوادث 11 سپتامبر، به بسیاری از کشورهای مسلمان حمله کرده و به نام مقابله با تروریسم، صد ها مسلمان کشته شده و میلیون‌ها نفر آواره شدند».

این مقام چینی به تبعیض‌ها و آزار مسلمانان در امریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین علاقه‌مندی امریکا و کشورهای اروپایی به اقلیت اویغورها در منطقه سین‌کیانگ را جالب دانست این در حالی است که بنا بر گفته چون‌یینگ، 56 گروه قومیتی دیگر در چین زندگی می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا نیز در کنفرانس خبری گفته بود، که موضوع اویغورها، مسئله نژادی، مذهبی یا حقوق بشری نبوده بلکه مبارزه با جدایی طلبی، خشونت و تروریسم است و امریکا اهمیتی برای موضوع اویغورها قائل نیست بلکه با این دستاویز به دنبال تضعیف امنیت و ثبات چین و آهسته کردن روند توسعه و رشد این کشور است.

یادآوری می کنیم، که امریکا و برخی کشورهای اروپایی اخیرا با ادعای نقض حقوق اقلیت اویغورها،‌ تحریم‌هایی را علیه چین اعمال کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала