قهوه به نوزاد در رحم مادر بسیار مضر است

© Depositphotos.com / HayDmitriyزن بریتاینائی برای 22 مین بار حامله دار شد
زن بریتاینائی برای 22 مین بار حامله دار شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند، آن عده زنان بارداری که قهوه می نوشند، وزن نوزاد شان نسبت به کسانی که چنین نوشیدنی ها را به طور کامل کنار میگذارند، دارای وزن و اندازه بدن کمتر خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، یونیس کندی شرافر اظهار داشته است که در نتیجه تحقیقات که  توسط دانشمندان انستیتوت ملی صحت کودکان و رشد انسانی صورت گرفته است. همانطور که کاترین گرانتز دکتر علوم طب و یکی از نویسندگان این مطالعه توضیح داده است، تحقیقات نشان داد، در حالی که زنان باردار منتظر کودک هستند، باید نوشیدنی های کافئین دار را محدود و یا حذف کنند.

قهوه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2020
قهوه می تواند باعث مرگ قبل از وقت گردد

دانشمندان گزارشات بیش از دو هزار زن را که در هفته های هشتم تا سیزدهم بارداری بودند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها سالم بودند و سیگار نمی کشیدند و از 10 تا 13 هفته نمونه های خون اهدا کردند که از نظر محتوای کافئین و پاراکسانتین، یک ترکیب تولید شده در هنگام تجزیه ، مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد، زنانی که حدود 50 میلی گرم کافئین در روز مصرف می کنند (معادل نصف پیاله قهوه) ، 66 گرم سبکتر از کسانی بودند که به هیچ وجه از این ماده محرک استفاده نمی کنند.

بنابراین، به گفته دانشمندان، کافئین باعث تنگی عروق خونی در جفت می شود که می تواند خون رسانی به جنین را کاهش داده و رشد آن را کُند کند. علاوه بر این، محققین بر این باورند که این ماده می تواند به طور بالقوه کار هارمون های استرس را در کودک مختل کرده و وی را در معرض خطر افزایش وزن سریع و چاقی پس از تولد قرار دهد و همچنین احتمال ابتلا به امراض قلبی و دیابت در آینده را افزایش می دهد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که حتی مصرف متوسط ​​کافئین، موجود در دو پیاله نوشیدنی  می تواند منجر به کاهش رشد داخل رحمی شود و همچنین احتمال کم وزن بودن هنگام تولد را افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала