یک هزار و 500 یورو؛ قیمت چند تار موی ناپلئون

© Photo / Public domainИмператор Франции Наполеон Бонапарт
Император Франции Наполеон Бонапарт - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
چند تار موی به‌جامانده از «ناپلئون بناپارت»، امپراطور کبیر فرانسه، همزمان با فرارسیدن 200 سال مرگ این شخصیت تاریخی به حراج گذاشته شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، چند تار موی اپلئون بناپارت امپراطور کبیر فرانسه در تاریخ بود 11 آپریل امسال به فاصله چند هفته تا روز دوصدومین سال ازمرگ وی، در یک حراجی در شربورگ فرانسه به حراج گذاشته خواهد شد

قیمت تخمینی این گنجینه تاریخی 1200 تا 1500 یورو برآورد شده است. اما با توجه به تب خریدی که در حال حاضر بین مجموعه‌داران وجود دارد، ممکن است سقف قیمت‌های پیشنهادی به 5 تا 4 هزار یورو هم برسد.

موهاي ناپلئون در سال 1815  تراشيده شده بودند

 به گفته مسئول حراجي، اين مجموعه که تاکنون به نمايش در نيامده بودند، به مدت 200 سال نزد خانواده ايبستون، يکي از افسران محافظ ناپلئون در طول مدت تبعيد وي در جزيره سنت هلن، نگهداري شده بود. اين مجموعه که هم اکنون در اختيار حراجي قرار دارد ، در سال 1864 توسط نخستين پسر ايبستون به نيوزلند منتقل شده و سه نسل در اين خانواده نگهداري مي‌شده است که با مرگ آخرين عضو ذکور اين خانواده به حراجي اولکند منتقل شد

گفتني است علاوه بر موها مجموعه‌اي از 40 شي همچون عکس‌هاي ناپلئون در هنگام مرگ و بخشي از لوازم شخصي ايبستون نيز در معرض فروش قرار دارند.

چندی پیش کلید زندانی که ناپلئون در آن درگذشت، در یک حراجی به قیمت بالای 111 هزار دالر فروخته شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала