احمد مسعود با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد

© Photo / Twitter account of Ahmad Massoudاحمد مسعود با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد
احمد مسعود با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان امروز دوشنبه (29 مارچ) در صفحه فیس‌بوکش نگاشته است که بخاطر قدرانی از نامگذاری جاده‌ی به نام قهرمان ملی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار داشته است.

آقای مسعود تاکید دارد: نامگذاری یک جاده به نام قهرمان ملی و روابط و همکاری های فرانسه با افغانستان در صد سال اخیر، به ویژه در دوران جهاد و بیست سال پسین، پیرامون وضعیت جاری در افغانستان و فرصت ها و خطرات احتمالی این وضعیت، بحث های همه جانبه صورت گرفت، که سبب ایجاد دیدگاه های مشترک دوجانبه شد.

در ادامه این نوشته آمده است: "رئیس جمهور فرانسه مبارزات شهید احمد شاه مسعود در برابر اتحاد جماهیر شوروی و طالبان و القاعده را درخشان ترین نمونه آزادی خواهی و استقلال طلبی توصیف کرده و آماده گی فرانسه برای حمایت دوامدار از مردم افغانستان را اعلام داشت".

قابل یادآوری‌ست که ان هیدالگو، شهردار پاریس روز شنبه (27 مارچ) در مراسمی از لوح یادبود احمد شاه مسعود، فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان در پایتخت فرانسه رونمایی کرد.

در این مراسم شخصیت هایی از جمله احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور و کلمان بون، وزیر امور اروپایی فرانسه حضور داشتند.

لوح یادبود احمد شاه مسعود در پارک شانزه لیزه واقع در منطقه هشتم پاریس نصب شده است. یکی از رهگذارهای این پارک نیز به نام فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان نامگذاری شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала