ستارهٔ از آسمان هنری افغانستان فرو ریخت؛ واکنش‌ها به درگذشت اکبر نیکزاد

© Photo / Facebook account of ARGستارهٔ از آسمان هنری افغانستان فرو ریخت؛ واکنش‌ها به درگذشت اکبر نیکزاد
ستارهٔ از آسمان هنری افغانستان فرو ریخت؛ واکنش‌ها به درگذشت اکبر نیکزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
اکبر نیکزاد، آوازخوان مشهور کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا روز گذشته در آلمان درگذشت.

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان روز گذشته اعلام کرد که اکبر نیکزاد یکی از آواز خوانان مشهور افغانستان درگذشته است. نزدیکان آقای نیکزاد با تائید این رویداد می گویند که وی دچار به بیماری کرونا بود و در یکی از درمانگاه های آلمان درگذشته است.

رییس‌جمهور اشرف غنی مرگ اکبر نیکزاد را "ضایعه" خوانده است.

در اعلامیه ارگ آمده است: "روان‌شاد اکبر نیکزاد، از آواز خوانان محبوب کشور بود که آهنگ های زیادی را در رادیو و تلویزیون ملی اجرا کرد و خدمات شایانی را به موسیقی افغانستان انجام داد. مرگ او یک ضایعه است".

وزارت اطلاعات فرهنگ با ابراز تسلیت در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است: "اکبرنیکزاد سال‎های زیاد عمرش را درخدمت موسیقی و آوازخوانی سپری کرد، در هنر موسیقی استعداد فوق العاده وصدای شیرین و دلنشین داشت".

وزارت اطلاعات و فرهنگ تاکید دارد که او آهنگ های  زیادی سرود، در دل‎های مردم کشور عزیز ما شور و شادی آفرید و به موفقیت‎های فراوانی دست یافت.

سید منصور نادری رهبر اسماعیلیان افغانستان در واکنش به این رویداد غم‌انگیز می‌نویسد که نبودش (اکبر نیکزاد) یک ضایعۀ بزرگ هنری در بین جامعۀ هنری و فرهنگی میهن عزیز ما خواهد بود.

او افزود: "درگذشت هنرمند محبوب، سابقه دار و خوش صدای کشور اکبر نیکزاد، نه تنها که مایۀ تأسف و تأثر همه هموطنان هنردوست ما گردید".

باقی سمندر یکی از فعالین جامعه مدنی می نویسد که اکبر جان نیکزاد به سفر دائمی و بی برگشت رفته است.

او گفت: "هزارویک غم داشتم واین غم رفتن  وسفر اکبر جان نیکزاد بر غمهایم افزوده گشت و...".

داکتر شاه سلطان عاکفی آتشه فرهنگی سفارت افغانستان در مسکو در واکنش به درگذشت این هنرمند پیشکسوت می‌نویسد: "ستارهٔ از آسمان هنری افغانستان فرو ریخت".

این در حالی‌ست که روز گذشته (28 مارچ) اعلام شد. نیکزاد، آوازخوان مشهور کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان درگذشته است. او هنگام مرگ 55 سال سن داشته است.

اکبر نیکزاد متولد 1354 خورشیدی در کابل بود. او در دانشگاه کابل ادبیات زبان فارسی خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала