محفل دستاربندی در پروان؛ طالبان یک جوان را بخاطر حمایت از پرچم افغانستان کشتند

© AP Photo / B.K. Bangashمحفل دستاربندی در پروان؛ طالبان یک جوان را بخاطر حمل پرچم افغانستان کشتند
محفل دستاربندی در پروان؛ طالبان یک جوان را بخاطر حمل پرچم افغانستان کشتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
منابع محلی در ولسوالی شینواری غوربند پروان می‌گویند که حمل پرچم ملی افغانستان توسط یک جوان در محفل دستاربندی در ساحه زیر نفوذ طالبان، سبب نزاع شده که در نتیجه آن یک تن کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، اکوگل احمدی، ولسوالی شینواری می گوید که این رویداد پس از چاشت روز یک‌شنبه، هشتم حمل در ساحه زیر نفوذ طالبان رخ داده است.

به گفته او، رویداد زمانی رخ داد که یک جوان به نام عبدالشکور با پرچم سه رنگ کشور در محفل دستاربندی حضور یافت.

  رییس جمهور‌غنی رنگ‌های پرچم افغانستان را تشریح کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2019
رییس جمهور‌غنی رنگ‌های پرچم افغانستان را تشریح کرد

ولسوالی شینواری پروان افزود که این رویداد در ساحه زیر نفوذ طالبان رخ داده است و طرفداران حکومت با افراد وابسته به گروه طالبان با هم درگیر شده‌اند.

آقای احمدی گفت: "جوانی بنام عبدالشکور بیرق سه رنگ را دورادور بدن خود مثل لباس خود پیچانده داخل مجلس می‌شود. در این صحنه طالبان یک طرف می‌شوند و تعدادی از باشنده‌گان به حمایت از این پسر جوان با گروه طالبان به درگیری می‌پردازند".

به گفته ولسوال شینواری، در این درگیری به پسر جوان که بیرق را حمل می‌کرد، آسیبی نرسید، اما یکی از افرادی که از این پسر جوان حمایت کرده بود، از سوی گروه طالبان کشته شده است.

هرچند منابع محلی کشته شدن یکی از طرفداران پرچم ملی را در درگیری با گروه طالبان تایید می‌کنند، اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی این گروه می‌گوید که افراد آنان در این کار دست نداشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала