کشتی به "گل نشسته" کانال سوئز سرانجام بیرون کشیده شد

© AFP 2023 / Suez Canalکشتی به "گل نشسته" کانال سوئز سرانجام بیرون کشیده شد
کشتی به گل نشسته کانال سوئز سرانجام بیرون کشیده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
کشتی کانتینربر Ever Given که با به گل نشستن در کانال سوئز باعث مسدود شدن کانال و تردد کشتی های باری شده بود، سرنجام بیرون کشیده شد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت Inchcape Shipping خبر داده است که کشتی غول پیکز کانتیربر "اورگوین" که کانال سوئز گیرمانده و باعث مسدود سدن این کانال مهم تجاری شده بود، سرانجام آزاد ساخته شد.

این شرکت در توییتر خود نوشت:  «کشتیEver Given با موفقیت در ساعت 04:30  مجددا شناور شد. معلومات کلی بعدا منتشر خواهد شد».

بلومبرگ خاطرنشان می کند که هنوز مشخص نیست که آیا کانال به زودی برای حمل و نقل باز خواهد شد یا خیر. به گفته این آژانس،  اکنون بیش از 450 کشتی مختلف منتظرحرکت هستند.

گفتنی است که به دنبال انحراف کشتی غول پیکر «اِوِر گوین» با محموله عظیمی از کانتینرها در کانال سوئز و مسدود شدن این مسیر از روز سه شنبه گذشته تاکنون، حدود 40 میلیارد دالر به اقتصاد جهان زیان وارد شده است.

این کانال از سال‌ 1895 تا 1869 برای اتصال مدیترانه به دریای سرخ و آسیا ساخته شده و روزانه حدود 50 کشتی از  این کانال سوئز عبور کرده و در حال حاضر سریع‌ترین مسیر کشتیرانی میان اروپا و آسیا است. این کانال به 120 مایل یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد ارزی مصر است.

به طور معمول، کشتی‌های کانتینربر و نفت‌کش‌ها به جای دور زدن کل قاره آفریقا، مسیر بسیار کوتاه‌تر 193 کیلومتری کانال سوئز را طی می‌کنند تا از آسیا به اروپا یا برعکس بروند، به طوری که حدود ۱۰ درصد از کل تجارت جهان از این کانال عبور می‌کند.

حدود 7 تا 10 درصد حمل و نقل تجارت دریایی جهان  از این کانال انجام می‌شود. بدون تردید مسدود شدن این شاهراه بین المللی، عواقب اقتصادی گسترده ای به همراه داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала