دادستانی کل: در پروژۀ دیوار سفارت افغانستان 719 هزار دالر اختلاس شده است

© Photo / FB / AGOلوی سارنوالی / دادستانی کل افغانستان
لوی سارنوالی / دادستانی کل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
وزیر پیشین مالیه و دو مقام دیگر حکومت در روند ساخت یک دیوار 70 متری سفارت افغانستان در واشنگتن، به فساد متهم شده‌اند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پژواک، همایون قیومی، وزیر پیشین مالیه، شادمحمد سرگند، مشاور پیشین رییس‌جمهور در امور زیربناها و رویا رحمانی، سفیر افغانستان در واشنگتن به اختلاس متهم شده‌اند.

 این سه تن در روند ساخت یک دیوار 70 متری سفارت افغانستان در واشنگتن از سوی ریاست دادستانی ابتدایی ملکی، به اختلاس 719 هزار دالر متهم شده‌اند.

در بخشی از این سندها آمده‌است که دیوار مذکور با هزینۀ دومیلیون دالر ساخته شده‌است و بررسی‌های سانوالان نشان می‌دهند که در این پروژه فساد، غفلت وظیفه‌یی و نبود شفافیت دیده می‌شود.

هیات حقیقت یاب مجلس: هزینه ساخت دیوار سفارت افغانستان در امریکا 300 هزار دالر بوده  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2020
هیات حقیقت یاب مجلس: هزینه ساخت دیوار سفارت افغانستان در امریکا 300 هزار دالر بوده 

در این سندها از دادگاۀ ابتدایی مرکز عدلی و قضایی خواسته شده‌است تا در پیوند با این اتهام‌ها، آقای قیومی، سرگند و بانو رحمانی را به اتهام اختلاس 719 هزار دالر، محکوم به مجازات کند.

سال گذشته خبرگزاری پژواک در یک گزارش تحقیقی مدعی شد که سفارت افغانستان در آمریکا برای بازسازی یک 70 متره، پیشنهاد 88 هزار دالری دلاری یک شرکت را رد کرده و این کار را از طریق شرکت دیگری با هزینه یک میلیون و 825 هزار و 839 دالر انجام داده است.

وزارت امور خارجه در آن زمان گزارش ذکرشده را رد کرد؛ اما گفت که این موضوع را به ادارۀ عالی تفتیش و دادستانی کل ارسال خواهد کرد؛ تا در مورد آن تحقیقات همه جانبه انجام نماید.

پارلمان افغانستان نیز قیومی، څرگند، یما نظامی مشاور وزارت مالیه و رویا رحمانی سفیر افغانستان در امریکا را پس از نشر گزارش آژانس خبری پژواک در رابطه به این موضوع، به سارنوالی معرفی نموده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала