بایدن قصد دیدار با رهبر کوریای شمالی را ندارد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن قصد دیدار با رهبر کوریای شمالی را ندارد
بایدن قصد دیدار با رهبر کوریای شمالی را ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی ملاقات کند.

به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگو و مسئول اطلاع‌رسانی کاخ سفید در جریان یک کنفرانس خبری تاکید کرد که دیدار و گفتگو با رهبر کوریای شمالی در برنامه رئیس جمهوری ایالات متحده جایی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد دیپلماتیک جو بایدن در قبال کوریای شمالی، «نشست با کیم جونگ اون» همانطور که دونالد ترامپ پیش‌تر به آن تمایل داشت، جایی خواهد داشت یا خیر گفت: «فکر می‌کنم که رویکرد ایشان بسیار متفاوت است و او قصدی برای انجام این کار ندارد.»

روسیه میتواند در جلوگیری از جنگ بین امریکا و ایران کمک نماید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2019
ترامپ: رهبر کوریای شمالی بایدن را احمق خواند

بایدن در جدیدترین موضع‌گیری در قبال کوریای شمالی، آزمایش موشکی اخیر این کشور را تحرک‌آمیز خوانده و آن را محکوم کرده است.

رئيس جمهوری آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری از رایزنی با متحدان و شرکای ایالات متحده برای تصمیم‌گیری در باره نحوه برخورد با کوریای شمالی خبر داد و تصریح کرد که در صورت لزوم فشارها بر پیونگ یانگ را افزایش خواهد داد.

وی در عین حال راه برای دیپلماسی نیز باز گذاشت اما همزمان تهدید کرد که اگر کوریای شمالی اوضاع را پیچیده و دشوارتر کند با پاسخ‌‌های روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر، کوریای شمالی در پاسخ به تهدید‌های جو بایدن روز شنبه اعلام کرد که دولت جدید آمریکا نخستین گام بد را برداشته است.

پیونگ یانگ معتقد است که جو بایدن با انتقاد از آنچه کوریای شمالی آنرا آزمایش موشکی با اهداف دفاعی می‌خواند «خصومت عمیق» خود را آشکار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала