حضور جنگجویان خارجی با خانواده‌ های شان درلغمان

© Sputnikلغمان
لغمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
به‌گفته مقام‌های محلی ولایت لغمان، این جنگجویان و خانواده‌های شان در ولسوالی‌های علی‌شنگ و دولت‌شاه به‌سر می‌برند و به طالبان، آموزش‌های نظامی می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" مقام‌های محلی ولایت لغمان تأیید می‌کنند که در دو ولسوالی این ولایت، شورشیان مسلح خارجی با خانواده‌های شان زنده‌گی می‌کنند. 

رحمت‌الله یارمل، والی لغمان در صحبت با رسانه ها می‌گوید که این شورشیان و خانواده‌های شان در ولسوالی‌های علی‌شنگ و دولت‌شاه به‌سر می‌برند و به طالبان، آموزش‌های نظامی می‌دهند. 

والی نام نهاد طالبان برای لغمان در پشاور کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
والی نام نهاد طالبان برای لغمان در پشاور کشته شد

او گفته است: "معلوماتی که به ما رسیده‌است اکثر آنها در ولسوالی‌های علی‌شنک و دولت‌شاه در بعضی از دره‌ها استند که آموزش می‌دهند." 

او می‌افزاید که این افراد از کشورهای خارجی مختلف استند و "تمویل کننده‌های آنان هم به همه معلوم است و جای سوال وجود ندارد." 

پیش از این، طالبان وجود شورشیان خارجی را در صفوف شان رد کرده‌اند و می‌گویند که به آموزش شورشیان خارجی نیاز ندارند.   

از سوی دیگر، باشنده‌گان این دو ولسوالی لغمان می‌گویند که در ولسوالی‌های شان خانواده‌های نزدیک به 200 شورشی خارجی زنده‌گی می‌کنند.  

بزرگان قوم در ولسوالی علی‌شنگ می‌گویند که در منطقۀ گوری درۀ علی‌شنگ و منطقه چکلاک ولسوالی دولت‌شاه، خانواده‌های شورشیان خارجی زنده‌گی می‌کنند.

شماری از باشنده‌گان دولت‌شاه نیز می‌گویند که زنان این تندروان خارجی هم در این بخش‌ها با جنگ افزار گشت‌و گذار می‌کنند و گاهی تمرین اسپ‌سواری نیز می‌کنند.

این در حالی است که میرویس ناب، معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان روز گذشته در نشست مقام‌های بلندپایۀ کشورهای عضو نشست قلب آسیا - پروسه استانبول، از کشورهای منطقه خواست که برای برقراری یک آتش‌بس در افغانستان، کار کنند. 

او افزود: "گروه‌های هراس‌افگن بین‌المللی و قاچاقبران مواد مخدر، تلاش‌های صلح را به‌گونۀ جدی صدمه می‌زنند. با کارگیری از این فرصت، تمامی همکاران منطقه‌یی و جهانی مان، به ویژه کشورهایی را که بر طالبان نفوذ دارند فرا می‌خوانم که برای رسیدن به یک آتش‌بس دایمی و مذاکرات معنادار صلح کار کنند." 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала