حمله‌های هدفمند و انفجارها در افغانستان؛ در یک‌ شبانه‌روز 8 تن جان باختند

© Sputnikحمله‌های هدفمند و انفجارها در افغانستان؛ در یک‌ شبانه‌روز 8 تن جان باختند
حمله‌های هدفمند و انفجارها در افغانستان؛ در یک‌ شبانه‌روز 8 تن جان باختند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
عضو شوید
در یک شبانۀ روز گذشته، هشت تن به‌شمول رییس شورای علمای تخار، معاون امنیت ملی حصه اول کوهستان کاپیسا و یک افسر ارتش، جان باختند و ۱۶تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این افراد در انفجارها و تیراندازی‌های هدفمند در ولایت‌های تخار، کاپیسا، لوگر، غزنی و بلخ کشته و زخمی شده‌اند.

مولوی عبدالصمد، رئیس شورای علمای تخار با دو همراهش، پس از چاشت امروز لحظاتی پس از آن در یک انفجار جان باختند که از یک مراسم دستاربندی بیرون شده بودند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان: در سه ماه گذشته 14 زن فعال جان باخته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
کمیسیون حقوق بشر افغانستان: در سه ماه گذشته 14 زن فعال جان باخته‌اند

تیمور شاه، گواه رویداد گفت: «از دستاربندی که می‌آید، در ناحیه پُل موتر انفجار کرد. در داخل موتر سه نفر بودند».

مولوی عبدالصمد پنجاه و پنج ساله، از ده سال بدینسو مسؤولیت ریاست شورای علمای تخار را به‌عهده داشت.

به‌همین ترتیب، عتیق‌الله، معاون مدیر امنیت حصه دوم کاپیسا همراه با ادریس، پسر عمه‌اش ساعت هشت سه شنبه شب، از سوی مردان مسلح ناشناس در نزدیک خانه‌اش در ملاخیل این ولایت با شلیک گلوله کشته شدند.

خواجه فهیم صدیقی، برادر عتیق‌الله صدیقی بیان داشت: «دیشب می‌خواستند به یک مهمانی بروند که در مسیر راه از سوی اشخاص نامعلوم به شهادت رسید».

در رویدادی دیگر، یک انفجار در ولایت بلخ، پس از چاشت امروز جان دو تن را گرفت و سیزده تن دیگر را به‌شمول سه سرباز ارتش زخمی ساخت.

در ولایت غزنی نیز، مردان ناشناس، یک افسر ارتش و یک غیرنظامی را در شهر غزنی به گلوله بستند. در رویداد دیگر در ولایت غزنی، یک غیرنظامی که کراچی داشت، در منطقۀ چوک فخری غزنی از سوی مردان مسلح ناشناس کشته شد.

انفجار یک ماین در ولسوالی صیاد ولایت سرپل نیز جان یک فرماندۀ اردوی محلی با یک سربازش را گرفت و دو سرباز دیگر را زخم ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала