خواست عمران خان برای روابط صلح‌آمیز با هند

© AP Photo / B.K. Bangash خواست عمران خان برای روابط صلح‌آمیز با هند
 خواست عمران خان برای  روابط صلح‌آمیز با هند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان در پاسخ به نامه‌ای ارسال شده از سوی همتای هندی خود تاکید کرده اسلام آباد خواهان روابط صلح‌آمیز با دهلی نو است

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا نارندرا مودی، نخست وزیر هند به مناسبت روز جمهوری پاکستان که 23 مارچ است، ‌نامه ای را به عمران خان نخست وزیر این کشور نوشته و همچنین در این نامه خواستار روابط صلح‌آمیز بین این دو کشور مسلح به سلاح هسته‌ای شد.

نامه مودی که به تاریخ 29 مارچ ارسال شد، رسما از سوی هیچ کدام از طرفین انتشار نیافت اما یک مقام که نامش را فاش نساخت محتوای مربوط به این نامه که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد را تایید کرد.

Imran Khan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2020
عمران خان غیرمستقیم به هند هشدار داد

عمران خان در پاسخ به نامه مودی تاکید کرد: مردم پاکستان همچنین خواستار روابط صلح آمیز مبتنی بر همکاری با همه همسایگان از جمله هند هستند. من از بابت نامه شما که در آن روز پاکستان را تبریک گفتید تشکر می‌کنم.

هیچ یک از وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور پاکستان و هند به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نگفتند.

نشریه پاکستانی "داون" گزارش کرده بود که مودی در نامه‌اش عنوان کرده، "هند مایل به داشتن روابط صمیمانه با مردم پاکستان است" و "برای این منظوری ضروری است که یک محیط آکنده از اعتماد و عاری از ترس آفرینی و خصومت ایجاد شود".

هند و پاکستان تا کنون سه بار با یکدیگر جنگ داشته‌اند و از زمان استقلال پیدا کردن در سال 1947 روابطی پرتنش را تجربه کرده‌اند. در سال 2019 مجددا تنشها بین دو کشور به دنبال اقدام دو طرف در اعزام جنگنده هایشان به سمت خاک یکدیگر به میزان چشمگیری بالا گرفت.

این در حالی است که ماه گذشته میلادی ارتشهای دو کشور در اقدامی نادر بیانیه ای مشترک را منتشر و به موجب آن یک آتش‌بس را در طول مرز مورد مناقشه خود در کشمیر اعلام کردند و در پی صدور این بیانیه ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش پاکستان خواستار آن شد که دو کشور گذشته خود را فراموش کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала