غنی در دیدار با افغان های مقیم تاجیکستان: به امید خدا به صلح می رسیم

© #https://twitter.com/ARG_AFGغنی در دیداربا افغان های مقیم تاجیکستان
غنی در دیداربا افغان های مقیم تاجیکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
عضو شوید
رییس جمهور کشوردر دومین روز سفرش به جمهوری تاجیکستان، با شماری از افغان های مقیم آن کشور در مقر سفارت افغانستان در شهر دوشنبه، دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ، در این دیدار، ابتدا محمد ظاهر اغبر سفیر افغانستان در تاجیکستان صحبت کرد و ضمن خوش آمدید به رییس جمهور و هیات همراه اش، در مورد فعالیت ها و دستآوردهای های سفارت متذکره معلومات داد و خواهان رسمی شدن مکتب سامانیان، در اختیار قرار دادن چهار عراده موتر سرویس به مکتب متذکره و تخفیف در قیمت پاسپورت و اجرای ازدیاد معاشات محصلین، گردید.

سپس ناجیه ظاهر مدیره مکتب سامانیان، استاد عبدالودود سیفی رییس شورای والدین مکتب سامانیان، مجید احمدزی به نمایندگی از محصلین، ملالی جواد رییس انجمن زنان افغان مقیم تاجکستان، حبیب الرحمن کریمی به نمایندگی از مهاجرین افغان و پلوشه هاشمی به نمایندگی از زنان صحبت کردند.

  رییس جمهور غنی از نیازمندی به لویه جرگه صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
رییس جمهور غنی از نیازمندی به لویه جرگه صحبت کرد

رئیس  جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان گفت: افتخار دارم که امروز با شما هستم. وی افزود که ما خواهان صلح پایدار و باعزت هستیم، در راه صلح قربانی میدهیم، اما این قربانی نباید انقطاع و بربادی افغانستان باشد، معیار من قانون اساسی و حلف وفاداری ام به پیشگاه ملت افغانستان است.

وی افزود که ما میخواهیم جنگ 42 ساله افغانستان پایان یابد. نقشه راه صلح ترتیت شده و به امید خدا به صلح می رسیم.

رئیس جمهور غنی ضمن اینکه از سخنرانی رییس جمهور تاجیکستان در نهمین کنفرانس قلب آسیا- پروسه استانبول تشکر کرد، از حمایت موصوف از پروسه صلح و گسترش مناسبات میان دو کشور، قدردانی نمود.

رییس جمهور خطاب به افغانهای مقیم تاجیکستان گفت که هر کدام شما نمایندگان افغانستان هستید و امروز کشور ما مورد اعتماد منطقه است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که برای سه سال کتاب های مکتب سامانیان را شیر باز کمین زاده رییس اتاق صنایع و معادن فراهم می کند.

همچنان رئیس جمهور کشور به ادارات مربوطه بخاطر حل مشکلات مکتب سامانیان، کاهش قیمت پاسپورت در تاجیکستان و اجرای ازدیات معاشات محصلین افغان، هدایت داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала