کشته شدن اعضای کلیدی شبکه حقانی و طالبان در ولایت خوست

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
عضو شوید
ریاست امنیت ملی با نشر خبرنامۀ نوشته است که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در مناطق مکتب بازار، زمبر، میرشاه چینه و توده‌کلی ولایت خوست تلفات سنگینی بر شبکه‌ی حقانی و گروه طالبان وارد گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز (چهارشنبه- 11حمل) در اعلامیه ای گفته که بر اساس اطلاعات کشفی و تقاضای مکرر باشندگان ولسوالی های صبری، حاحی میدان و باک ولایت خوست مبنی بر حضور و آزار و اذیت جنگجویان شبکه‌ی حقانی و طالبان و همچنان بنابر تردد و  تدویر جلسات این شبکه‌ در مناطق مکتب بازار، زمبر، نوری کلی، دند فقیران و پرته غوندی؛ نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی بنابر تصمیم شورای نظامی ولایت، یک رشته عملیات های هدفمند را جهت سرکوب تروریستان راه اندازی نمودند.

ادعاهای تلفات غیرنظامیان در ولایت خوست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
ادعاهای تلفات غیرنظامیان در ولایت خوست

در این عملیات که در مناطق مکتب بازار، زمبر، میرشاه چینه و توده‌کلی اجرا شد، تلفات سنگینی بر شبکه‌ی حقانی و گروه تروریستی طالبان وارد گردید که مقدار زیادی اسلحه و مهمات این شبکه‌ی تروریستی کشف و ضبط گردیده است.

این ریاست گفته که در جریان این عملیات در منطقه‌ی زمبر کلینیک، گروه تروریستی طالبان و شبکه حقانی خلاف همه موازین بین المللی و موارد حقوق بشر در حین عملیات می‌خواستند یک ماین خودساخت را توسط یک مادر و طفل‌ش انتقال و در مسیر راه رفت و آمد کاروان های نیروهای دفاعی و امنیتی تعبیه کند که انفجار نموده و باعث شهادت مادر و طفلش گردید.

به گفته این ریاست؛ در جریان عملیات نیروهای امنیتی، 17 تن از افراد کلیدی شبکه‌ حقانی به شمول سبیل حمدی سرکرده‌ی این گروه در ولایت خوست به هلاکت رسیدند.

امنیت ملی می گوید که شبکه‌ی تروریستی حقانی که در این اواخر متحمل شکست ننگین شدند و توقع چنین تلفات سنگین را نداشتند، برای جبران شکست خود، دست به بازی‌های تبلیغاتی زده و با نشر تصاویری از اجساد اطفال معصوم درصدد است تا شکست خود را پنهان کنند.

این در حالیست که دو روز تعدادی از باشندگان ولایت خوست اعلام کردند که در عملیات نیروهای امنیتی، تعدادی از غیرنظامیان به شمول زنان و کودکان جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала