بایدن فرمان خروج نیروهای امریکا از شرق میانه را صادر کرد

© Photo / U.S. Navy/ Matt Brownقوای بحری امریکا
قوای بحری امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
عضو شوید
بایدن به پنتاگن امر کرد که روند خروج بخشی از نیروهای امریکایی و تجهیزات نظامی امریکا از منطقه خلیج فارس را آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، جو بایدن رئیس جمهور امریکا به پنتاگن دستور داد تا روند خروج بخشی از نیروها و تجهیزات نظامی امریکا را از منطقه خلیج فارس آغاز کند.

برگزاری رزمایش مشترک بین عربستان و امریکا در خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2020
برگزاری رزمایش مشترک میان عربستان و امریکا در خلیج فارس

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد:" جو بایدن دستور آغاز خروج بخشی از نیروها (امریکایی) از منطقه خلیج فارس، در چارچوب گام های نخست در زمینه تغییر روال و روند حضور نظامی جهانی امریکا از خاورمیانه را صادر کرد."
طبق این گزارش، امریکا در چارچوب این استراتژی دست کم سه جزوتام مجهز با دستگاه های پرتاب راکت دافع هوا "پاتریوت" را منتقل کرده است.

قابل تذکر است که امریکایی ها هنوز هژمونی بحری خود را در خلیج فارس از دست نداده اند، اما بحریه نمبر پنجم نیروی بحری ایالات متحده که طی سه دهه در بحرین مستقر است، دیگر قادر به مانور آزادانه نخواهد بود که در نهایت امر به ظهور رقبا منجر خواهد شد. علاوه بر این، نزدیک بود درگیری بین ایران و ایالات متحده بر سر تخریب طیاره بدون سرنشین امریکایی Global Hawk رخ دهد. پس از حادثه فوق الذکر، پنتاگن مجبور شد مدتی کشتی طیاره بردار "آبراهام لینکلن" را از خلیج فارس خارج کند، اما چند هفته بعد کشتی دوباره به نیروهای بحریی ایالات متحده در منطقه پیوست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала