عراق و عربستان توافق کردند

© Photo / IRNAعراق و عربستان توافق کردند
عراق و عربستان توافق کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
عضو شوید
پس از نخستین دور گفتگوهای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در ریاض 5 توافق‌نامه به منظور همکاری های گسترده در زمینه های مختلف به امضا رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به عربستان پس از حرف و حدیث‌ها و فراز و فرودهای زیاد و 11 ماه انتظار بالاخره عصر چهارشنبه انجام شد و بلافاصله پس از مراسم استقبال در سرسرای تشریفات فرودگاه ریاض گفتگوی دو طرف آغاز شد.

بازگشایی گذرگاه مرزی میان عراق و عربستان پس از 30 سال  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2020
بازگشایی گذرگاه مرزی میان عراق و عربستان پس از 30 سال

الکاظمی که تکاپوهای مراودات خارجی دولتش طی هفته های اخیر زیاد شده است با هیاتی پرشمار از مقامات سیاسی، اقتصادی و استانداران مرزهای جنوبی کشورش وارد ریاض شد و مورد استقبال هیات پرشمار سعودی قرار گرفت.

هیات عراقی متشکل از وزرای امور خارجه، مالیه، برنامه‌ریزی، داخله، نفت، مسکن، زراعت، مشاور امنیت ملی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ملی، استانداران الانبار، المثنی از ولایت‌های هم مرز با عربستان، قائم مقام رئیس سرویس اطلاعاتی، رئیس دفتر نخست‌وزیر و سرقنسول عراق در عربستان را شامل می‌شوند.

وقایع اتفاقیه این دیدارها تا ساعتی پیش هنوز از رسانه ها مخفی بود تا اینکه دفتر نخست‌وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در جلسه با بن سلمان تعدادی از پرونده ها در زمینه های اقتصادی، نفت، برق، کشاورزی و سرمایه‌گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این اطلاعیه هیات عراقی به ریاست مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر توافق نامه هایی را با هیات سعودی به ریاست محمد بن سلمان امضا کرد.

در این نشست بر اهمیت ادامه گفتگو در چند پرونده مهم و هماهنگی تلاشهای مشترک در چارچوب شورای هماهنگی عراق و عربستان به روشی که منافع دو کشور را تحقق بخشد، تأکید شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала