برنامه 2 تریلیون دالری بایدن برای مشاغل و زیرساخت‌ها

© REUTERS / TOM BRENNERبرنامه 2 تریلیون دالری بایدن برای مشاغل و زیرساخت‌ها
برنامه 2 تریلیون دالری بایدن برای مشاغل و زیرساخت‌ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا با طرحی 2 تریلیون دالری، خواستار استفاده گسترده از قدرت دولت برای تغییر شکل اقتصاد امریکا و مقابله آن با ظهور چین شد؛ طرحی که مقاومت فوری جمهوری‌خواهان را به همراه داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، «برنامه مشاغل امریکایی» جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا طرحی 2.3 تریلیون دالری را برای بهبود و احداث تاسیسات تازه زیربنایی این کشور و مقابله با تغییر اقلیم تشریح کرده است.

این مبلغ صرف ابتکار عمل‌هایی مانند ایجاد ایستگاه‌های چارچ موترهای برقی و برچیدن لوله‌های آب سربی که برای سلامت خطرناک هستند، خواهد شد.

تلاش سناتورهای امریکا برای لغو اختیارات جنگی رئیس‌جمهور بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
تلاش سناتورهای امریکا برای لغو اختیارات جنگی رئیس‌جمهور بایدن

دولت امریکا می‌خواهد از طریق افزایش نرخ مالیات کسب و کارها، منابع مالی لازم برای این طرح‌ها را تامین کند.

بایدن گفت: «این طرح به ایجاد میلیون‌ها شغل با درآمد خوب منجر خواهد شد، به رشد اقتصاد کمک خواهد کرد و ما را در اطراف جهان برای رقابت آماده‌تر می‌کند. این طرح در راستای تقویت منافع ملی است و ما را در موقعیتی قرار می‌دهد تا در رقابت جهانی از چین جلو بیافتیم».

این طرح خواستار یک سرمایه‌گذاری 600 میلیارد دالری در زیرساخت‌ها از جمله مدرنیزه کرده جاده‌ها، جایگزین کردن واگن قطارها، موتربس‌ها و مرمت پل‌های آسیب دیده می‌شود.

میلیاردها دالر در این طرح به ابتکار عمل‌هایی مانند تامین مسکن قابل استطاعت، ایجاد باند پهن سریع اینترنتی، تقویت بخش تولید و تحقیقات فناوری، و بهبود شفاخانه‌های کهنه سربازان جنگ، اختصاص داده می‌شود.

این طرح که ابتدا باید به تصویب کنگره برسد طی هشت سال اجرا خواهد شد و کاخ سفید گفته که افزایش مالیات هزینه این طرح را طی 15 سال تامین خواهد کرد.

بایدن می‌خواهد مالیات شرکت‌ها را از 21 درصد به 28 درصد افزایش دهد. او همچنین قصد دارد حداقل میزان مالیات اعمال شده بر درآمدهایی که شرکت‌ها در خارج دارند را بالا ببرد.

او در سخنرانی خود گفت که «آماده بررسی سایر ایده‌ها» در مورد چگونگی تامین مالی این طرح است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала