مقایسه قدرت روسیه و امریکا در خارومیایه

© Sputnik / Sergei Pyatakovمقاسیه قدرت روسیه و امریکا در خارومیایه
مقاسیه قدرت روسیه و امریکا در خارومیایه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
عضو شوید
کارشناس "والدای" قدرت روسیه و امریکا را در خاورمیانه مورد مقاسیه قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، اسلیم رند، کارشناس، کلوپ گفتگوی بین المللی "والدای"، همکار ارشد عملی و مدیر طرح گفتگو دیپلماسی مدنی در انستیتوت خاورمیانه در واشنگتن دی سی، قدرت روسیه و ایالات متحده امریکا را در خاورمیانه مقایسه کرد.

او گفت: "قبل از دولت بایدن، این میدان بازی برای امریکا مورد پسند نبود، در خاورمیانه واشنگتن در حال رقابت با پکن و مسکو است، آنان در حال افزایش نفوذ خود در منطقه اند، جذب رقبای برای حل اختلافات به نفع او منافع امریکا است".

ماموریت اصلی روسیه در خاورمیانه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
ماموریت اصلی روسیه در خاورمیانه

این کارشناس تاکید دارد که خاورمیانه هرگز در دستور کار دولت بایدن نبوده است. به ویژه در زمان کارزارهای انتخاباتی که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا پیشنهاد کاهش بودجه اختصاص یافته را برای فعالیت های واشنگتن در این منطقه را داده بود.

رند همچنان می افزاید که "کشورهای خاورمیانه" در راس برنامه های  دولت امریکا خواهند بود.

این کارشناس پیشنهاد می‌کند که از چهار منظر به سیاست بایدن نگاه کنید، اول مربوط به احیای همکاری با کشورهای اتحادیه اروپایی است: منطقه خاورمیانه یک موضوع مهم برای هر دو طرف است. مورد دوم مربوط به رابطه ایران و تمدید توافق‌ هسته ای است، مورد سوم مربوط به اتمام جنگ های طولانی مدت در سوریه، عراق، افغانستان و یمن است.

کنفرانس بین المللی سالانه کلوپ "والدای"، برای مشکلات منطقه خاورمیانه در تاریخ 30 تا 31  مارچ در مسکو برگزار شد. در این نشست 50 متخصص از 19 کشور جهان حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала