امیدواری به ختم جنگ در افغانستان

© Sputnik / Alexandr Graschenkov /  مراجعه به بانک تصاویر امیدواری به ختم جنگ در افغانستان
امیدواری به ختم جنگ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
عضو شوید
نمایندگان ملل متحد، ترکیه و قطر امیدوار اند که عنقریب جنگ در افغانستان خاتمه خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان سازمان ملل، ترکیه و قطر در جریان گفتگو با نمایندگان کابل در دوحه پایتخت قطر، ابراز امیدواری کردند که به زودی جنگ و خشونت در افغانستان پایان یابد.

پیش از این، دبورا لیون ، نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل، رئیس مأموریت کمک سازمان ملل در افغانستان (یوناما) ، برای گفتگو با نمایندگان کابل و طالبان و همچنین مقامات ترکیه، قطر و ایالات متحده وارد دوحه شد.

انتشار تصاویری از حمله هوایی افغانستان به مواضع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
انتشار تصاویری از حمله هوایی افغانستان به مواضع طالبان

تیم مذاکره کننده طی بیانیه ای گفت: "انتظار می رود جنگ و خشونت مداوم در افغانستان به زودی پایان یابد." در این دیدار، طرفین همچنین در مورد کنفرانس روند صلح افغانستان که قرار است در ماه اپریل در ترکیه برگزار شود، بحث و تبادل نظر کردند. نمایندگان سازمان ملل، ترکیه و قطر با تأکید بر اینکه کنفرانس در استامبول تسریع در روند مذاکرات است، بر مسئولیت دولت افغانستان در روند صلح تأکید کردند.

معصوم استانکزی، رئیس هیأت افغانستان، رئیس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان، از تلاش های مذاکره کنندگان برای پیشبرد روند صلح ابراز قدردانی کرده گفت: "ما امیدواریم که این کنفرانس موفقیت آمیز باشد و تسریع در روند صلح باعث می شود خشونت در کشور پایان یابد و ما می توانیم کشوری را ببینیم که ثبات در آن شکوفا شود و مردم می توانند از تمام مزایای صلح بهره مند شوند.

ادعای طالبان درباره سقوط یک هلیکوپتر ارتش در هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
ادعای طالبان درباره سقوط یک هلیکوپتر ارتش در هلمند

قابل ذکر است که گفتگوهای صلح در دوحه بین دولت افغانستان و طالبان از 12 سپتامبر سال 2020 آغاز شد. اجرای آنها پس از امضای اولین توافقنامه صلح بین طالبان و ایالات متحده در بیش از 18 سال جنگ امکان پذیر شد. در این توافق نامه خروج نیروهای خارجی از افغانستان طی 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانها پس از تبادل زندانیان پیش بینی شده است. با این همه، طی شش ماه مذاکره در دوحه ، طرفین نتوانسته اند به نتیجه قابل توجهی برسند و سطح خشونت در افغانستان نیز کاهش نمی یابد. در ماه مارچ، کنفرانس گسترش "ترویکا" در مورد افغانستان (روسیه، ایالات متحده امریکا، چین، پاکستان) با شرکت احزاب افغانستان در مسکو برگزار شد. قرار است کنفرانسی درباره افغانستان در استامبول در ماه اپریل برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала