بار دیگر هواداران حکمتیار در کابل راهپیمایی کردند

© Habiburrahman facebook طرفداران حکمتیار
 طرفداران حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
عضو شوید
یک تعداد از هواداران حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، صبح امروز ( جمعه، 13 حمل) یک‌بار دیگر در کابل راهپیمایی کرده‌اند. آنها می‌گویند که حکومت توافق‌نامۀ صلح با حزب اسلامی را عملی نکرده و زندانیان این حزب نیز از زندان‌های دولت رها نشده‌اند.

اسپوتنیک به نقل از وطندار، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی روز گذشته در نشستی خبری از راه‌اندازی این راهپیمایی خبر داد و گفت که هواداران این حزب به روز جمعه در جاده‌های کابل راهپمایی خواهد کرد و استعفای حکومت از مهم‌ترین خواست‌های آنان است.

گلبدین حکمتیار: ایجاد حکومت موقت یگانه راه حل است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2020
گلبدین حکمتیار: ایجاد حکومت موقت یگانه راه حل است

حکمتیار، آن‌چه را بی‌اعتنایی حکومت در برابر اجرایی‌کردن خواست‌های حزب‌اش عنوان می‌کند، گفت با آن‌که در تظاهرات قبلی خواهان استعفای حکومت فعلی و تشکیل حکومت موقت شده بود، اما حکومت به این خواست او تن نداده است.

او گفته بود که هواداران حزب اسلامی برای تحت فشار قراردادن حکومت سر از  روز جمعه، سیزدهم حمل اعتراضات گسترده‌یی را در کابل و شمار دیگری از ولایت‌ها راه‌اندازی می‌کنند.

آقای حکمتیار هم‌چنان گفته بود که در تظاهرات امروز سلاح نیز حمل خواهد کرد.

او تأکید کرد که اگر به خواست‌ها و مطالبات حزب اسلامی در مهلت تعیین‌شده رسیده‌گی صورت نگیرد، تظاهرات گسترده را در کابل و ولایت‌ها راه‌اندازی خواهد کرد.

گلبدین حکمتیار در برابر حکومت اعلام جنگ کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
گلبدین حکمتیار در برابر حکومت اعلام جنگ کرد

پیش از این نیز حکمتیار حکومت را در پیوند به رها نکردن زندانیان این حزب و فراهم‌‌نکردن زمینۀ بازگشت مهاجران وابسته به حزب اسلامی، ۱۰ روز مهلت داده بود و هم‌زمان با پایان مهلت 10 روزه و عملی‌نشدن خواسته‌هایش، از حکومت انتقاد کرد.

گلبدین حکمتیار مدعی است که حدود 3 هزار زندانی این حزب هنوز آزاد نشده‌اند.

پیش از این کمیسیون مشترک اجرایی توافق‌نامۀ صلح میان دولت و حزب اسلامی اعلام کرده بود که بر بنیاد فهرست 1200 نفری که از سوی حزب اسلامی در اختیار این کمیسیون قرار گرفته، تاکنون بیش از 1100 تن از زندانیان این حزب از زندان‌های کشور رها شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала