دیدبان حقوق‌بشر: طالبان قصدا خبرنگاران را آماج قرار می‌دهد

© کسرادیدبان حقوق‌بشر: طالبان قصدا خبرنگاران را آماج قرار می‌دهد
دیدبان حقوق‌بشر: طالبان قصدا خبرنگاران را آماج قرار می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
عضو شوید
دیدبان حقوق‌بشر ادعا کرده است که طالبان عمدا خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها به ‌شمول زنان را مورد هدف قرار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، طبق گزارش این نهاد تهدیدها و حملات طالبان در برابر خبرنگاران پس از آغاز مذاکرات صلح در دوحه افزایش یافته است.

دیدبان حقوق بشر گفته است که فرماندهان و جنگجویان طالبان در تهدیدها، ارعاب و خشونت‌ها در برابر کارمندان رسانه‌ها در بخش‌هایی از کشور به شمول کابل دست دارند.

بر اساس گزارش این نهاد طالبانی که در این تهدیدها دست دارند، معمولا در مورد کار، خانواده و گشت‌وگذار خبرنگاران معلومات زیاد دارند و از این معلومات برای مجبور کردن آنان به خودسانسوری و ترک کار استفاده می‌کنند و یا هم با عواقب خشونت بار مواجه می‌کنند.

در گزارش آمده است: «فرماندهان و جنگجویان طالبان در سطح ولایات و ولسوالی ها همچنین تهدیدهای شفاهی و کتبی علیه خبرنگاران فراتر از مناطق تحت کنترول خود را انجام می‌دهند. خبرنگاران می‌گویند که ماهیت گسترده تهدیدات باعث شده است که هیچ کارمند رسانه ای احساس امنیت نکند».

پاتریشیا گاسمن معاون بخش آسیا دیدبان حقوق بشر می‌گوید: «موجی از تهدید و قتل در لحظه ای ناخوشایند پیام ترسناکی به رسانه های افغانستان ارسال کرده است».

به گفته خانم گاسمن: «با خاموش كردن منتقدان از طریق تهدید و خشونت، طالبان امیدها برای حفظ جامعه باز در افغانستان را تضعیف كرده اند».

گروه طالبان همواره دست داشتن در قتل های هدفمند به ویژه ترور خبرنگاران و کارمندان رسانه ای را رد کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала