به روز سازی واکسین ضد کووید-19 در مرکز گامالیا در جریان دو روز 

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر به روز سازی واکسین ضد کووید-19 در مرکز گامالیا در جریان دو روز 
به روز سازی واکسین ضد کووید-19 در مرکز گامالیا در جریان دو روز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
عضو شوید
مرکز پژوهش های ملی بیماری های همه گیر شناساسی و میکروب شناسی روسیه گامالیا از به روز سازی واکسین کووید-19 در جریان دو روز خبر داد. 
پاناما واکسین اسپوتنیک وی تائید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
پاناما واکسین "اسپوتنیک وی" را تائید کرد

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر گینتسبورگ مدیر مرگز گامالیا گفت، مرکز پژوهش های ملی بیماری های همه گیر شناساسی و میکروب شناسی روسیه گامالیا فناوری را توسعه داده است، که امکان بروزرسانی واکسین کووید-19 را در صورت جهش ویروس کرونا فراهم می کند.
او گفت: "ما در حال حاضر در واقع دو فناوری را توسعه می دهیم، یكی از آنها توسعه یافته است، این همان فناوری مبتنی بر ناقلین آدنوویروسی است، كه طبق توالی پروتئین سنبله، با ساختار اولیه تغییر یافته، به معنای واقعی کلمه، یک توالی جدید در یک روز، و روز پس از آن از قبل در بردار مورد استفاده قرار می گیرد، و عملاً شما ساختاری با مهندسی ژنتیك دارید كه به شما اجازه می دهد از آن به عنوان یك واكسین بکار بگیرید". 

به گفته گینتسبورگ، ظهور این فناوری این پرسش را به وجود می آورد که آیا انجام کلیه مراحل آزمایش واکسین جدید ضروری است؟ این موضوع در حال حاضر در دست بحث است. وی وجود نمونه هایی را در عمل جهانی به یاد آورد، که مجاز به آزمایش دارویی بر روی یک نمونه محدود تا 100 نفر باشد.
گینتسبورگ توضیح داد: "اگر همان اثر محافظتی کافی را داشته باشد، اما در برابر فشار جدید، می توانید بلافاصله آن را به تولید انبوه برسانید. امیدوارم که در آینده نزدیک اقدامات مشابهی در کشور ما اتخاذ شود".

یادآوری می کنیم، که در ماه اگوست سال 2020 وزارت بهداشت روسیه نخستین واکسین جهان را برای پیشگیری از بیماری ویروس کرونا ثبت کرد، که از سوی مرکز پژوهش های الکتروکیمیایی گامالیه ساخته شده است. روسیه نام این واکسین را اسپوتنیک وی گذشت. این واکسین بر اساس یک پلت فرم ناقل آدنو ویروس انسانی کاملاً مطالعه شده و معتبر ساخته شده است که از مزایای مهم آن می توان به ایمنی، اثربخشی و عدم تأثیرات سو در طولانی مدت اشاره کرد. در حال حاضر، این دارو زیر آزمایشات پس از ثبت نام قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала