Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تغییر تصمیم یوفا برای اجازه هواداران به ورزشگاه‌ها

© REUTERS / Jason CairnduffЗрители на матче «Ливерпуль» - «Вест Хэм Юнайтед»
Зрители на матче «Ливерпуль» - «Вест Хэм Юнайтед» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
عضو شوید
اتحادیه فوتبال اروپا با توجه به محدودیت‌های مختلف در کشورهای عضو یوفا تصمیم گرفته که 30 درصد سقف تماشاگران را حذف کند.

به گزارش اسپوتنیک؛ اتحادیه فوتبال اروپا موسوم به یوفا تعداد تماشاگران مجاز به حضور در مسابقات را توسط هیئت حاکمه برداشته است.

در ماه اکتوبر کمیته اجرایی یوفا اعلام کرد که استادیوم‌ها می‌توانند به هواداران با حداکثر 30 درصد ظرفیت اجازه دهند اما محدودیت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان برقرار است.

با این حال یوفا روز چهارشنبه تصمیم گرفت که به دلیل شرایط مختلف هر یک از 55 کشور عضو این کشور در بحران جهانی بهداشت، هر سازمان ملی یا محلی صلاحیت تعیین محدودیت‌های خود را دارد. یوفا افزود به دلیل محدودیت‌های سفر، هواداران مهمان هنوز مجاز به حضور نیستند.

در این بیانیه آمده است: "کمیته اجرایی یوفا تصمیم خود را در تاریخ 1 اکتوبر 2020 بررسی کرد که به موجب آن اجازه بازگشت تماشاگران به مسابقات یوفا تا 30 درصد ظرفیت را می‌دهد. این کمیته تصمیم گرفت که با توجه به این واقعیت که هر یک از انجمن‌های 55 عضو یوفا از نظر مقابله با بیماری همه‌گیر با وضعیت متفاوتی روبرو هستند، دیگر نیازی به چنین محدودیتی نیست و تصمیم گیری در مورد تعداد تماشاگران مجاز باید تحت شرایط انحصاری باشد که مسئولیت مقامات ذیربط محلی/ملی مربوطه می‌شود. در نتیجه، محدودیت حضور تماشاگران که قبلاً در یوفا اعمال شده بود و حداکثر 30 درصد از ظرفیت نشیمن ورزشگاه مربوطه و همچنین ممنوعیت حضور تماشاگران در مسابقات فوتسال برداشته شده است."

همچنان یوفا اعلام کرده است: "با توجه به محدودیت‌های مداوم سفر و به منظور اعمال سیاست‌های منطقی و مسئولانه برای به حداقل رساندن خطرات مربوط به کروناویروس کمیته اجرایی تصمیم گرفت، تصمیم 1 اکتوبر 2020 را تأیید کند تا آنجا که هواداران مجاز به حضور در مسابقات یوفا هستند. این مسابقات تا قبل از فینال مسابقات باشگاهی که در ماه می 2021 برگزار می‌شود، معتبر است. حداقل شرایط بهداشتی یوفا برای بازگشت تماشاگران اصلاح شده تا این تصمیم جدید را منعکس کند که از فردا لازم الاجرا می‌شود."

علاوه بر این، یوفا این قانون را تأیید کرد که اجازه می‌دهد پنج تعویض در طول مسابقات برای مسابقات برنامه ریزی شده یورو 2020 و فینال لیگ ملت‌ها انجام شود.

در بیانیه یوفا اضافه شده: "اجازه استفاده از حداکثر پنج تعویض در یوفا یورو 2020 و در مسابقات فینال لیگ ملت‌های یوفا 2021 و بازی‌های سقوط مطابق با اصلاح موقت وارد شده در قانون 3 قوانین IFAB بازی خواهد بود. از آنجا که دلایل قانون پنج تعویض در برابر تقویم‌های فوتبال ملی و بین المللی تحت تأثیر همه گیری کرونا معتبر باقی می‌ماند و با توجه به این‌که این قانون از قبل برای مسابقات مقدماتی جام جهانی که از مارچ 2021 برگزار می‌شود، وجود دارد. تصمیم بر این شد که اصلاحیه یورو 2020 در جون / جولای 2021، فینال لیگ ملت‌های یوفا در اکتوبر 2021 و بازی‌های سقوط لیگ ملت‌های یوفا در مارچ 2022 تمدید شود."

یوفا همچنین تأیید کرد که تصمیم گیری در مورد طرح رسمی اصلاح شده لیگ قهرمانان تا 19 اپریل لغو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала