Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آقای رئیس امروز به عدد 1000 میرسد

© AFP 2023 / Fabrice CoffriniCristiano Ronaldo-Florentino Perez
Cristiano Ronaldo-Florentino Perez - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
عضو شوید
فلورنتینو پرز رئیس موفق و نامدار رئال مادرید امشب با برگزاری دیدار قوی های مادرید و ایبار به عدد شگفت انگیز هزار میرسد.

به گزارش اسپوتنیک، امشب در آغاز هفته 29 لالیگا تیم فوتبال رئال مادرید در ورزشگاه آلفردو دی استفانو به مصاف ایبار خواهد رفت.

 فلورنتینو پرز امشب هزارمین بازی خود را به عنوان رئیس رئال مادرید تجربه خواهد کرد.

بیش از دو دهه از آغاز ریاست پرز در سانتیاگو برنابئو می گذرد.

اولین بازی که او به عنوان رئیس باشگاه با رئال تجربه کرد، 25 آگوست سال 2000 بود، زمانی که لوس بلانکوس برابر گالاتاسرای در سوپرجام یوفا در شهر موناکو شکست خورد.

پرز در 999 بازی و دو دوره ریاستش، رئال مادرید به یکی از قدرتمند ترین تیم های جهان تبدیل کرد و قهرمانی های متعددی از جمله سه قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان را به کارنامه های این تیم اضافه کرد.

در ادامه نگاهی می اندازیم به کارنامه پرز در طی 20 سال گذشته در در رئال مادرید:

کهکشانی ها

اولین فصل رئال مادرید در دوران پرز پر از پستی و بلندی بود. باخت های نا امیدکننده به بارسلونا و بوکاجونیورز باعث شد رئال ناکامی بزرگی کند، اما در همان سال پرز با رئال قهرمان لالیگا شد تا پرز نخستین جام را با کهکشانی ها کسب کند.

در سالهای بعد، پرز دست به خرید های بزرگی زد و با جذب لوئیز فیگو و فوق ستاره های دیگری مانند زیدان، رونالدو نازاریو و دیوید بکهام این تیم را به یکی از ستاره دار تیم های اروپا تبدیل کرد.

البته پرز با رئال موفق شد در سال 2022 در شبی که زیدان یکی از بهترین گل های تاریخ لیگ قهرمانان را زد، با شکست لورکوزن قهرمان اروپا شود.

پرز پس از 334 مسابقه به عنوان رئیس رئال مادرید، 194 برد، 66 تساوی و 74 شکست را در کارنامه اش ثبت کرد و پس از استعفای 6 مربی در فبروری 2006 از سمتش استعفا داد.

بازگشت دوباره به رئال مادرید

جانشینان پرز شانس زیادی برای مدیریت رئال مادرید نداشتند، بنابراین با تجدید انرژی و جاه طلبی وی دوباره با برنده شدن در انتخابات به به برنابئو بازگشت.

ورود او باعث شد تا رئال دوباره تیم ستاره دار اروپا شود. در تابستان 2009، وی ستاره ای به نام کریستیانو رونالدو را به مادرید آورد تا یکی از بزرگ ترین و موفق ترین خریدهای تاریخش را انجام دهد.

او در همان سال کاکا، کریم بنزما و ژابی آلونسو را نیز رئالی کرد..

آنجلوتی

با پایان یافتن دوره کاری ژوزه مورینیو در رئال، کارلو آنچلوتی در ابتدای فصل 2013/14 مسئولیت 561 بازی پرز به عنوان رئیس رئال مادرید را به عهده گرفت.

این ایتالیایی تیمی را به ارث برد که برای رقابت در تمام مسابقات ساخته شده بود. ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، رافائل واران، مارسلو، لوکا مودریچ، کریستیانو رونالدو و کریم بنزما در اوج بودند و در پست های خود بهترین های دوران بودند.

آنجلوتی موفق شد یک قهرمانی شگفت انگیز را را رئال مادرید در لیگ قهرمانان به دست بیاورد تا پس از سالها کهکشانی قهرمان اروپا شوند.

البته رئال با مدیریت پرز پس از کارلتو، با زیدان نیز دو سال متوالی قهرمان اروپا شد و توانست در فاصله 5 سال با این سرمربی دو قهرمانی لالیگا را هم به کلکسیون افتخارات باشگاه اضافه کند.

کاسیاس با (528 بازی)، راموس (527) و بنزما (545) بیشترین حضور در دوران ریاست پرز در رئال مادرید را داشتند.

با این حال پرز به تازگی پس از صحبت با هیئت مدیره از آنان خواسته تا زمینه برگزاری انتخابات ریاست باشگاه را فراهم کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала