راهی که روابط روسیه و اتحادیه اروپا را نزدیک‌تر می‌سازد

© Sputnik / Vladimir Sergeevراهی که روابط روسیه و اتحادیه اروپا را نزدیک‌تر می‌سازد
راهی که روابط روسیه و اتحادیه اروپا را نزدیک‌تر می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
عضو شوید
تحویل واکسین کرونای روسیه «اسپوتنیک وی» به اتحادیه اروپا می‌تواند روسیه و این اتحادیه را به هم نزدیک سازد.

به گزارش اسپوتنیک، «ماری دیوسکی» روزنامه نگار هفته‌نامه اسپکتاتور (The Spectator) در یک مقاله‌ای نوشته است که تحویل واکسین ضدکرونا روسیه «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) به کشورهای اروپایی ممکن روسیه و اتحادیه اروپا را به هم نزدیک سازد.

این روزنامه‌نگار به مذاکرات اخیر که میان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رهبران فرانسه و آلمان، امانوئل مکرون و آنگلا مرکل صورت گرفت، اشاره کرده است. سران کشورها در مورد مسئله تحویل و تولید مشترک واکسین «اسپوتنیک وی» در اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

پوتین، مرکل و ماکرون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
نشست قریب الوقوع پوتین با مرکل و ماکرون

به گفته دیوسکی، پاریس و برلین به دلیل خطر موج سوم کرونا این «امتیاز سیاسی» را دادند و به درک این که بهترین راه برای غلبه بر کرونا ایمن سازی جمعیت است.

این روزنامه‌نگار نوشته است: به نظر می‌رسد آنها (رهبران فرانسه و آلمان) نفس عمیق کشیدند و با ولادیمیر پوتین تماس گرفتند.

وی خاطر نشان کرد، با وجود این که شواهد جدید و بیشتری از اثربخشی واکسین روسی به دست می‌آید، امتناع از استفاده آن بیشتر سیاسی می‌شود.

روزنامه‌نگار تاکید کرد، خرید واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» می‌تواند روسیه و اتحادیه اروپا را به هم نزدیک کند، همانطور که فرانسه و آلمان خواهان این واکسین هستند، برعکس لهستان و کشورهای بالتیک با خرید آن مخالفت کرده‌اند.

با این حال، دیوسکی جلب توجه به سوالات ناشی از خریدهای احتمالی «اسپوتنیک وی» کرد. اول- خودداری گستره واکسیناسیون در اروپا پس از گزارش‌ عوارض جانبی واکسین آسترازنکا. دوم- روابط با لندن است، زیرا بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا استفاده از واکسین شرکت داروسازی بریتانیایی-سویدنی آسترازنکا را یا رد و یا هم متوقف کرده اند.

یازدهم ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسین که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. این واکسین تاکنون در بیش از 50 کشور تایید و ثبت شده است.

در تاریخ 4 مارچ، آژانس دارویی اروپا آغاز بررسی پیوسته پرونده ثبت واکسین روسی «اسپوتنیک وی» را اعلام کرد. طبق پیش‌بینی‌های نماینده این آژانس، ثبت واکسین می‌تواند تا پایان ماه می انجام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала