محب: غنی در انتخابات زود هنگام نامزد نخواهد بود

© NSC Afghanistan twitter محب: غنی در انتخابات زود هنگام نامزد نخواهد بود
محب: غنی در انتخابات زود هنگام نامزد نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان می گوید، که رییس‌جمهور کنونی افغانستان آماده است انتخابات زودهنگام را برای موفقیت روند صلح برگزار کند و خودش نیز در این انتخابات نامزد نخواهد بود.

  حمدالله محب: خروج شتاب ‌زده‌ نیروهای خارجی افغانستان را با جنگ داخلی مواجه کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
حمدالله محب: خروج شتاب ‌زده‌ نیروهای خارجی افغانستان را با جنگ داخلی مواجه می کند
به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید، که رییس‌جمهور غنی قدرت سیاسی را تنها به حکومت انتخابی مردم منتقل خواهد کرد.

محب امروز شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، که حکومت کنونی از جانب مردم انتخاب شده و رهبری حکومت نمی‌تواند حق تشکیل حکومت جدیدی را برای چهل نفر واگذار کند.

محب افزود، که حکومت موقت مطابق به خواست مردم افغانستان نیست و از این‌رو، قدرت سیاسی تنها از راه انتخابات به رییس‌جمهور منتخب کشور منتقل خواهد شد.

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان خاطرنشان می‌سازد، که هر کسی که خواستار کرسی ریاست جمهوری است باید برای انتخابات آماده شود. به بیان او، رییس‌جمهور غنی آماده است انتخابات زودهنگام را برای موفقیت روند صلح برگزار کند و خودش نیز در این انتخابات نامزد نخواهد بود. محب اما دربارۀ زمان دقیق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چیزی نگفته است.

یادآوری می می کنیم، که پیش از این وزارت خارجۀ امریکا یک طرحی را برای یک ساختار مشارکتی موقت میان دولت و طالبان ارائه کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала