کمیته احزاب سیاسی افغانستان به رایزنی با طالبان و دولت کابل تاکید کرد

© AP Photo / Allauddin Khan کمیته احزاب سیاسی افغانستان به رایزنی با طالبان و دولت کابل تاکید کرد
 کمیته احزاب سیاسی افغانستان به رایزنی با طالبان و دولت کابل تاکید کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
عضو شوید
کمیته احزاب سیاسی افغانستان می گوید که این احزاب سیاسی گام‌های مناسبی را برای ایجاد هماهنگی جریان‌های سیاسی و شخصیت‌ها برداشته است و در نظر دارد با طالبان و دولت نیز رایزنی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، کمیته مشترک احزاب سیاسی در افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت که جریان‌های سیاسی با این کمیته همسو شوند و با همکاری از فرصت نشست صلح ترکیه استفاده کنند.

حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2020
حکمتیار: احزاب سیاسی وارد مذاکره با طالبان شده‌اند

هفت حزب سیاسی مطرح در افغانستان همچنین تاکید کردند که به هیچ کسی نباید اجازه داد تا برای منافع شخصی، روند صلح را با چالش روبرو کند.

 این احزاب با استقبال از برگزاری نشست صلح افغانستان در ترکیه ابراز امیدواری کردند که با همکاری جهانی و منطقه‌ای و تلاش‌های طرف‌های سیاسی شرکت کننده، راه حل مناسبی برای پایان جنگ بیش از چهار دهه افغانستان پیدا شود.

بر اساس بیانیه کمیته احزاب سیاسی، آنها گام‌های مناسبی را برای تقویت همدلی و هماهنگی جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های افغانستان برداشته‌اند و تلاش می‌کنند تا با طالبان و دولت کابل نیز تماس‌هایی برقرار کنند.

این احزاب سیاسی تاکید کردند که تامین صلح و ایجاد ثبات پایدار در افغانستان به نفع امنیت منطقه و جهان است بنابراین همه کشورها برای آوردن صلح صادقانه همکاری کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала