Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فینال جام حذفی اسپانیا؛ تکرار تقابل پس از 110 سال

© AFP 2023 / Ander GilleneaИгроки команды Athletic Bilbao радуются голу
Игроки команды Athletic Bilbao радуются голу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
عضو شوید
رئال سوسیداد و اتلتیک بیلبائو امشب پس از 110 سال دوباره فینال رقابت های جام حذفی باشگاه های اسپانیا را برگزار خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اتلتیک بیلبائو و رئال سوسیداد امروز پس از یک سال تاخیر به خاطر کرونا، فینال فصل پیش رقابت های کوپا دل ری را برگزر خواهند کرد.

دو تیم ایالت باسک امشب از ساعت 12 در حالی که تماشاگران نیز تماشای این بازی به خاطر قوانین کرونایی محروم اند در ورزشگاه دلا کارتوخای شهر سویا به مصاف هم خواهند رفت.

بیلبائو

اتلتیک در این فصل پس از شکست رئال مادرید و بارسلونا قهرمان سوپر جام شد و حالا نیز در آستانه فتح دومین جام در یک سال قرار گرفته است.

شیرها با 23 عنوان از 39 مسابقه نهایی، دومین تیم موفق تاریخ کوپا دل ری هستند. مادرید با 19 قهرمانی تیم سوم برتر و بارسا نیز با 30 قهرمانی در کوپا دل ری در صدر قرار دارد.

آخرین باری که اتلتیک در فینال کوپا دل ری حضور داشت به فصل 15-2014 بر میگردد، جایی که آنها با نتیجه 3-1 مغلوب بارسا شدند.

رئال سوسیداد

در سوی دیگر حریف دیگر امشب فینال دو بار قهرمان کوپا شده است. آخرین بار در فصل 1986-87. و یروزی اول شا هم در سال 1909 بود، زمانی که رئال سوسیداد به Club Ciclista معروف بود.

اولین فینال کوپا دل ری بین حریفان امشب در سال 1910 یعنی 110 سال و اندی پیش برگزار شد، زمانی که این رقابت ها دارای دو تورنمنت موازی در مادرید و سن سباستین تحت نظارت فدراسیون فوتبال اسپانیا بود که در نهایت اتلتیک رئال سوسیداد را با نتیجه 1-0 در اوندارتا شکست داد و قهرمان شد.

به این ترتیب تقابل دو باشگاه قدیمی اسپانیا امشب پس از 110 سال دوباره در دیدار نهایی جام حذفی اسپانیا انجام خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала