پدرام به امریکا: حکومت بعدی را در افغانستان فدرالی بسازید

© Sputnik / JAK / JAKپدرام به امریکا: حکومت بعدی را در افغانستان فدرالی بسازید
پدرام به امریکا: حکومت بعدی را در افغانستان فدرالی بسازید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2021
عضو شوید
رهبر حزب کنگره ملی افغانستان از شرکت کنندگان نشست استانبول می‌خواهد که ساختار بعدی دولت در افغانستان فدرالی باشد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگره‌ ملی افغانستان در نشست رسانه‌ای این حزب که به عنوان «دولت انتقالی و ساختار نظام آینده» امروز در کابل برگزار شد، از شرکت کنندگان نشست استانبول خواست تا ساختار بعدی دولت در افغانستان فدرالی باشد.

وی می‌گوید که پیشنهاد من به جلسه استانبول این است که شکل بعدی دولت باید یک دولت فدرالی باشد.

آقای پدرام گفت: «از همۀ جریان‌های شرکت کننده در استانبول از جمله نمایندگان منطقه، سازمان ملل به عنوان ناظر و همین گونه امریکا به عنوان کشور تصمیم‌گیرنده متحدانش ناتو و اتحادیه اروپا، ما خواهان این هستیم که حکومت بعدی را در افغانستان فدرالی بسازند».

وی اضافه کرد: «با توجه به این کتاب‌های قومی و اختلافات که وجود دارد، سوء تفاهم های جدی که به‌وجود آمده است که بنیادهایش هم واقعی بوده است، جز در یک ساختار فدرالی امنیت افغان و امنیت شهروندان متعلق به این اقوام نمی‌تواند تامین شود».

امروز یکشنبه، 15 حمل حزب کنگرۀ ملی افغانستان نشست رسانه‌ای را به عنوان «دولت انتقالی و ساختار نظامی آینده» برگزار کرد و در این نشست رهبر این حزب موضوع حزب را بیان نمود.

نشست استانبول یکی از مهمترین نشست‌ها در مورد آینده صلح افغانستان خوانده شده که جامعه بین‌المللی انتظار دارد طرف‌های درگیر در آن بتوانند بر سر پایان جنگ و «تشکیل دولت انتقالی صلح» در این کشور به توافق برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала