کشته شدن 22 نیروی امنیتی هند در یورش «مائوئیست‌ها»

© Flickr / Ravinder M A کشته شدن 22 نیروی امنیتی هند در یورش «مائوئیست‌ها»
کشته شدن 22 نیروی امنیتی هند در یورش «مائوئیست‌ها» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2021
عضو شوید
مقام‌های هند از کشته شدن شماری از نیروهای امنیتی این کشور از سوی جنگجویان چپگرا در یک عملیات ضد شورش در مرکز این کشور خبر دادند.

حمله سیک‌ها با شمشیر بر پولیس هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
حمله سیک‌ها با شمشیر بر پولیس هند
 به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مقام‌های هندی یکشنبه پس از ظهر به وقت کابل گفتند، که دستکم 22 نفر از نیروهای امنیتی این کشور در یک ایالت واقع در مرکز هند توسط جنگجویان مائوئیست کشته شدند.

پرسنل امنیتی هند روز شنبه در ایالت «چاتیسگره» تحت سلطه قبایل این کشور در یک عملیات ضد شورش مورد حمله قرار گرفتند. یک مقام ارشد دولت هند تایید کرد که  22 نفر از نیروهای هندی توسط مبارزان مائوئیست کشته شدند. به گفته این مقام هندی، آنها در تیراندازی چهار ساعته در منطقه مرزی سوکما، کشته شدند. «ام پراکاش پال» یک مقام ارشد پلیس گفت که عملیاتی برای ردیابی مبازان مائوئیست در حال انجام است.

مائوئیست‌ها که به «ناگزال‌ها» نیز معروف هستند،  چندین دهه است که  شورش مسلحانه علیه دولت به راه انداخته‌اند. سران  این گروه تندرو چپ مدعی هستند که به نمایندگی از فقیرترین افرادی می‌جنگند که از رونق اقتصادی در سومین اقتصاد بزرگ آسیا بهره‌مند نشده‌اند .این گروه شبه نظامی در جنگلها فعالیت می کند.  ساعاتی پس از حمله «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در توییتی کشته شدگان این حمله را افرادی شجاع خواند.

در انفجار دیگر از سوی این گروه در ماه گذشته، یک بس حامل بیش از 20 پرسنل امنیتی هدف قرار گرفت و طی آن پنج پلیس کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

سرویس اطلاعات هند چندی پیش شمار کادرهای مسلح ناگزال را  بیش از 20 هزار نفر و اعضای ثابت آن را بیش از 50 هزار نفر تخمین زد. شبه نظامیان مائوئیست که به گفته خود از «مائوتسه تونگ» رهبر انقلاب چین الهام گرفته‌اند در 30 ایالت این کشور فعالیت می‌کنند. این گروه از سال 1967 برای ایجاد یک جامعه کمونیستی با دولت این کشور در حال مبارزه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала