سفر دسته جمعی ایتالیایی ها برای تزریق واکسن روسی به سن مارینو

San Marino - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
ساکنان ایتالیا برای دریافت واکسن روسی اسپوتنیک وی "Sputnik V" علیه ویروس کرونا دسته جمعی با موتر عازم کشور کوچک سن مارینو واقع در خاک این کشورشده اند.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از New York Times مقامات در ایتالیا می گویند صدها شهروند این کشور تلاش دارند برای دریافت واکسن روسی ضد کرونا در شهر کوچک سن مارینو، از قبل ثبت نام کنند. برخی حتی می آیند و بدون ثبت نام سعی به تزریق واکسن می‌کنند.

گفته می‌شود اسپوتنیک وی، تنها واکسنی است که در حال حاضر در سن مارینو موجود است.

کمبود واکسین ضد کرونا در ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2021
کمبود واکسین ضد کرونا در ایتالیا

جمهوری سن مارینوکشورکوچکی است در جنوب اروپا که در شبه‌جزیره ایتالیا و در بخش شرقی کوه‌های آپنین واقع شده‌است. پایتخت آن شهر سان مارینو است.

خاطرنشان می شود که 26 درصد از ساکنان سن مارینو حداقل یک دوز واکسیناسیون دریافت کرده اند که این رقم دو برابر متوسط ​​اروپا را نشان می‌دهد.

سن مارینو، یکی از بالاترین میزان مرگ و میر را داشت. این کشور برای کمک در مبارزه با ویروس کرونا به روسیه مراجعه نموده بود.

اولین دوزهای واکسن روسی در 23 فبروری به سن مارینو تحویل داده شد. در تاریخ 26 فبروری ، واکسیناسیون گسترده با استفاده از این دارو آغاز شد.

دولت کوچک سن مارینو که جمعیت آن 35 هزار نفر است ، از هر طرف توسط ایتالیا احاطه شده است، جایی که 4 در صد  از جمعیت قبلاً با اولین دوز واکسن واکسینه شده اند. طبق توافق با رم ، سن مارینو از طریق سیستم خرید اتحادیه اروپا برای هر 1700 دوز ورودی به ایتالیا بایستی یک دوز دریافت می کرد که نکرد و این کشور کوچک مجبور شد برای کمک به فدراسیون روسیه مراجعه کند.

  واکسن اسپوتنیک وی در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала