جزئیات طرح صلح اشرف غنی علنی گردید

© @https://twitter.com/ARG_AFGجزئیات طرح صلح اشرف غنی علنی گردید
جزئیات طرح صلح اشرف غنی علنی گردید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
منابع: رئیس‌ جمهور طرحی متشکل از سه بخش را برای صلح در سراسر کشور آماده نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، گفته می شود که این طرح سه بخش دارد و جزییات آن را رئیس‌جمهور چند روز قبل درمیان گذاشت.

سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور در این ارتباط گفت: «محور اول در این نقشه راه مسلۀ حفظ قانون اساسی و تداوم آن است؛ به‌منظور این‌که ما از یک‌نوع گسست و فروپاشی جلوگیری کنیم.»

اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
واکنش طالبان به پیشنهاد انتخاباتی غنی

طرح اشرف غنی سه بخش دارد که متشکل از مذاکره با طالبان، اعمار صلح که اشاره‌اش به حکومت گذار است و حفظ صلح که به اوضاع پس از حکومت گذار پرداخته می‌شود تهیه شده‌است.

رییس‌جمهور طی نشست با نماینده‌گان کشورهای خارجی، گفت که تا برگزاری انتخابات، کرسی‌های رئیس‌جمهور و معاونین رئیس‌جمهور و همچنان ساختار نیروهای دولتی محفوظ باشند.

عبدالطیف پدرام، رهبر کنگرۀ ملی افغانستان بیان داشت: «نه طالبان می‌پذیرند، نه ما می‌پذیریم و نه جریان‌های سیاسی.»

از سویی هم، امروز نتیجۀ بازنگری وزارت دولت در امور صلح دربارۀ طرح صلح امریکا به کمیتۀ پانزده نفری شورای عالی مصالحه ملی سپرده شد و این طرح اکنون زیر بازنگری شورای عالی مصالحه ملی قرار دارد. 

رئیس‌جمهور غنی: زمینه برای مذاکرات جدی صلح با طالبان فراهم شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
رئیس‌جمهور غنی: زمینه برای مذاکرات جدی صلح با طالبان فراهم شده است

فریدون خوزون، سخن‌گوی شورای عالی مصالحه ملی اظهار داشت: «ما امیدواریم که تا برگزاری نشست ترکیه ما بتوانیم میان جهت‌های مختلف اتحاد نظر بیاوریم.»

همزمان با این، تلاش‌ها در دوحه برای تعیین آجندای نشست ترکیه و زمان دقیق برگزاری آن نیز ادامه دارند، هرچند طرف‌ها تا هنوز در این باره به یک نتیجه نهایی نرسیده‌اند.

محمد نعیم، سخن‌گوی هیئت مذاکره کننده طالبان بیان داشت: «ما از خود یک‌چیزی خواهیم داشت اما این‌که در آن‌جا [نشست ترکیه] چه‌چیزی مطرح می‌شود در آن باره ما تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

با این همه، منابعی تأیید می‌کنند که روزهای دوازدهم و شانزدهم ماه جاری میلادی بین طرفین برای برگزاری نشست ترکیه در حال بحث هستند. به‌گفتۀ این منابع انتظار می‌رود که نشست سرنوشت‌ساز ترکیه ده روز ادامه پیدا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала