سیاست‌گران افعانستان نباید با طالبان همصدا شوند

© Photo / meshrano jirgaفضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا می‌گوید که نباید سیاست‌گران کشور با طالبان همصدا شوند و برای ازبین بردن نظام کار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، طلوع نیوز خبر داده است که آقای مسلمیار طی نشست عمومی مجلس سنا سخن می‌زد، ‌افزود که برای حفظ نظام کنونی، هزاران جوان، جان‌های شان را از دست داده‌اند و نباید برای فروپاشی آن خیال‌پردازی شود.

حنیف حنفی، عضو مجلس سنا نیز افزود: «باید سیاست‌گران از یک تربیون سخن بزنند و یک طرح داشته باشند.»

شماری از اعضای سنا، طرح انتخابات زودهنگام را که از سوی رییس‌جمهورغنی مطرح شده‌است می‌ستایند؛ اما شماری دیگر آن را عوام‌فریبانه و غیرعملی می‌دانند.

 کمیته احزاب سیاسی افغانستان به رایزنی با طالبان و دولت کابل تاکید کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
کمیته احزاب سیاسی افغانستان به رایزنی با طالبان و دولت کابل تاکید کرد

انجینیر محمد خان، عضو مجلس سنا بیان داشت: «کسانی استند که با طالبان نزدیک می‌شوند، اما اگر طالبان بیایند ممکن اولین ساطور را بر سر آنان بزنند، من نمی‌دانم که این سیاسون ازاین کشور چه می‌خواهند.»

طیب عطا، عضو دیگر مجلس سنا نیز اظهار داشت: «اگر ما از انتخابات سخن می‌زنیم ما و شما دو دور شاهد انتخابات بودیم. جناب سناتور صاحب (مخاطب انجینرمحمد خان)  شما هم در یک تیم انتخاباتی بودید که انتخابات را نپذیرفتید.»

با این هم، محمد علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا می‌گوید که امریکا تلاش دارد برای خروج نیروهایش از افغانستان راه مناسبی بیابد.

اما آقای ایزدیار تأکید می‌ورزد که خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان باید مسؤولانه باشد: «طرح‌های که جنبه عملی نداشته باشد این طرح‌ها پیشکش نشود و چیزی باشد که طرف‌ها را به‌طرف تفاهم بکشاند.»

مردم انتظار دارند، پیامد نشست ترکیه که انتظار می‌رود حکومت افغانستان، سیاست‌گران، نماینده‌گان طالبان و نماینده‌گان شماری از کشورهای منطقه و جهان در آن اشتراک کنند، تأمین صلح و ثبات در کشور باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала