مجلس نمایندگان: ادامه‌ کار سرپرستان زمینه ‌ساز فساد اداری است

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوک مجلس نمایندگان: ادامه‌ کار سرپرستان زمینه ‌ساز فساد اداری است
 مجلس نمایندگان: ادامه‌ کار سرپرستان زمینه ‌ساز فساد اداری است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
رییس مجلس نمایندگان کشور می‌گوید که ادامه‌ی کار سرپرست‌وزیران زمینه‌ساز گسترش فساد اداری است و به شفافیت و پاسخ‌دهی صدمه می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ار رسانه ها، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان، در جلسه‌ی عمومی امروز (دوشنبه، 16 حمل) مجلس نمایندگان همچنان گفت که ادامه‌ی کار سرپرست‌وزیران غیرقابل قبول و خلاف اصول حکومت‌داری است.

 اعتراض مجلس به ادامه کار سرپرست‌ها     - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
اعتراض مجلس به ادامه کار سرپرست‌ها

رحمانی از حکومت خواست که به عُرف سرپرستی خاتمه داده و به قانون احترام بگذارد. او در عین حال از حکومت خواست که نامزدوزیران تازه را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

این درحالی است که درحال حاضر وزارت‌های صحت عامه، امور داخله، امور زنان، معارف، انکشاف دهات، اطلاعات و فرهنگ و وزارت مالیه از سوی سرپرستان اداره می‌شود. افزون بر این، بانک مرکزی افغانستان و دادستانی کل نیز از سوی سرپرستان اداره می‌شود.

از سوی هم، شماری از نمایندگان مجلس در جلسه‌ی امروز به «عزل و نصب‌های سلیقوی و تغییر ساختار» در وزارت صحت عامه اشاره کردند و خواستار جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در این وزارت شدند.

رییس مجلس نمایندگان در جمع‌بندی جلسه گفت که «عزل و نصب‌های سلیقوی و تغییر ساختار» وزارت صحت خلاف قانون و ارزش‌های امور صحی است. آقای رحمانی خواستار بررسی این موضوع از سوی کمیسیون مربوطه‌ی مجلس نمایندگان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала