مغز انسان بدون سیم به کمپیوتر متصل شد

© Fotolia / Andrea Dantiمغز انسان
مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
دانشمندان موفق شدند تا با استفاده از سیستم «برِین گِیت» که شامل یک فرستنده کوچک متصل به قشر حرکتی مغز افراد مبتلا به فلج است، به شکل بی‌سابقه‌ای مغز انسان را به کمپوتر متصل کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، پژوهشگران دانشگاه براون می‌گویند این سیستم می‌تواند پیام‌های مغز را در «سطح تک سلول‌های عصبی و گستره کامل برودبند» منتقل کند.

آزمایش بالینی این سیستم که به «برِین گِیت» موسوم است، شامل یک فرستنده کوچک است که به قشر حرکتی مغز فرد متصل می‌شود.

شرکت کنندگان در این آزمایش که مبتلا به فلج اعضا هستند، از این سیستم برای کنترل یک رایانه لوحی استفاده کرده‌اند.

کشف ژن‌‌ زامبی در مغز مرده ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
کشف "ژن‌‌ زامبی" در مغز مرده ها

این افراد توانسته‌اند با کمک این سیستم به همان توانایی‌های سرعت تایپ و کلیک‌هایی دست یابند که با سیستم‌های سیم‌دار قادر به انجام آن بودند.

جان سیمِرال، استاد علوم مهندسی در دانشگاه براون می‌گوید:«ما نشان داده‌ایم که عملکرد این سیستم بی‌سیم با سیستم‌های سیم‌کشی شده که در سطحی عالی تلقی می‌شده‌اند، برابر است. پیام‌‌های ضبط شده و با همان کیفیت فرستاده می‌شود که به معنای آن است که ما می‌توانیم از همان الگویی برای رمزگشایی استفاده کنیم که در دستگاه‌های سیم‌دار استفاده می‌شود. تنها تفاوت آن این است که فرد دیگر به آنکه با سیم به دستگاهی متصل باشد نیازی ندارد که امکانات بسیاری را در استفاده از آن به‌وجود می‌آورد.»

این تازه‌ترین گام در زمینه پیشرفت‌های سریع در فناوری اتصال رشته‌های عصبی است که توجه امثال ایلان ماسک و فیسبوک را جلب کرده است.

ایلان ماسک اخیراً افشا کرد که پروژه جدید او، «نیورالینک» هم‌اکنون یک تراشه بدون سیم را در مغز یک میمون جاسازی کرده است که در نتیجه آن میمون می‌تواند بازی‌های کمپیوتری انجام دهد.

آسانی کاربرد این سیستم به معنای آن است که کسانی که از افراد معلول مراقبت می‌کنند، می‌توانند در شرایط همه‌گیری که ملاقات در خانه را منع می‌کند، این اتصال‌های بدون سیم را برقرار سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала