کدام واکسین علیه کرونای افریقایی موثرتر است؟

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر کدام واکسین علیه کرونای افریقایی موثرتر است؟
کدام واکسین علیه کرونای افریقایی موثرتر است؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
دانشمندان امریکایی گفته اند که تاثیرات واکسین روسی نسبت به فایزر بیشتر است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان امریکایی، در نتیجه گیری جدید اعلام کرده اند که واکسین روسی علیه کرونای نوع افریقایی، موثرتر است نسبت به واکسین فایزر.

پاناما واکسین اسپوتنیک وی تائید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
پاناما واکسین "اسپوتنیک وی" را تائید کرد

این درحالیست که چندی پیش گروهی از دانشمندان در ایالات متحده، ادعا کرده بودند که واکسین روسی (اسپوتنیک وی) نسبت به سایر واکسین‌ها کم تاثیر است.
منبع به مرکز گمالیا گفته است: باید خاطر نشان کرد که بررسی هنوز نهایی نشده و (این یک نسخه پیش چاپ است که نسخه نهایی آن ممکن است در نسخه نهایی متفاوت باشد)، و علاوه بر این، یکی از سه نویسنده اصلی مقاله به دلیل عضویت در هیئت مشاوره Pfizer / BioNtech در گزینه های ویروس کرونا، تضاد منافع مشخصی دارد.
به گفته این منبع، اما به هر صورت، واکسین «اسپوتنیک وی» موثرترین واکسن از نظر خنثی سازی فعالیت در برابر سویه های مختلف بود - مقاومت در برابر مشکل ترین سویه افریقایی به طور قابل توجهی بالاتر از «فایزر» بود.
جان نکنگاسونگ رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در افریقا، از وجود سویه جدید ویروس کرونا در نایجریا خبر داد و گفته که این نوع با گونه جدید ویروس کرونا که به تازگی در بریتانیا و افریقای جنوبی تشخیص شده، فرق دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала