نی به طالبان: حملات علیه غیرنظامیان و خبرنگاران را متوقف کنند

© Sputnik - AZ نی به طالبان: حملات علیه غیرنظامیان و خبرنگاران را متوقف کنند
 نی به طالبان: حملات علیه غیرنظامیان و خبرنگاران را متوقف کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
نی، حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان از طالبان خواسته است که حملات علیه غیرنظامیان به ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای را متوقف کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان روز دوشنبه، شانزدهم حمل با نشر خبرنامه‌ای به اعلامیه دیده‌بان حقوق بشر اشاره کرده است که در آن گفته شده بود، طالبان برای ایجاد ترس و وحشت خبرنگاران را به صورت عمدی هدف قرار می‌دهند.

نگرانی نی از افزایش قتل‌های هدفمند و فرار برخی خبرنگاران به خارج از کشور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
نگرانی "نی" از افزایش قتل‌های هدفمند و فرار برخی خبرنگاران به خارج از کشور

نی گفته است که پیش از این بارها نگرانی خود در پیوند به کشتار هدف‌مند خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای را مطرح کرده بود و اعلامیه دیده‌بان حقوق بشر تأییدی بر نگرانی‌های نی و جامعه رسانه‌ای کشور است.

 نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان، قتل و کشتار خبرنگاران، فعالان رسانه‌ا‌ی و اعضای خانواده های‌شان را خلاف قوانین ملی و اصول بین‌المللی خوانده و تأکید کرده است که قتل و کشتار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به عنوان گروه‌های غیرنظامی خلاف قواعد حقوقی جنگ در کنوانسیون چهارگانه ژنو است و جنایت جنگی و ضد بشری تلقی می‌شود.

 در پایان نی از گروه‌های درگیر به خصوص طالبان خواسته است که در حملات خود دست از کشتار غیرنظامیان به ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای بردارند تا نقش اطلاع‌رسانی و فعالیت آزاد خبرنگاران در افغانستان مصون باشد.

گفتنی است که خبرنگاران در سال گذشته با موجی از حملات هدفمند مواجه بودند. براساس معلومات نهادهای حامی رسانه‌ها، سال گذشته یک سال خونین برای رسانه‌های افغانستان بوده است. طبق آمارهای این نهادها، در سال گذشته ۱۱ کارمند رسانه‌ها در حملات گوناگون به قتل رسیده‌اند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала