تحریم‌های امریکا علیه ترکیه؛ انقره از مرحله دوم تحویل‌گیری اس-400 امتناع نمی‌کند

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم‌های امریکا علیه ترکیه؛ انقره از مرحله دوم تحویل‌گیری اس-400 امتناع نمی‌کند
تحریم‌های امریکا علیه ترکیه؛ انقره از مرحله دوم تحویل‌گیری اس-400 امتناع نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
پارلمان ترکیه مدعی شده است که حتی درصورت تحریم‌های امریکا علیه این کشور، انقره مرحله دوم تحویل گیری اس-400 را ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایالات متحده روز دوشنبه از تحریم ریاست صنایع دفاعی ترکیه به همراه چهار مقام بلندپایه آن از جمله «اسماعیل دمیر» طبق «قانون مقابله با دشمنان امریکا از طریق [وضع] تحریم‌ها» خبر داد.

هشدار امریکا به ترکیه: فعال‌سازی اس-400 عواقب جدی دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
هشدار امریکا به ترکیه: فعال‌سازی اس-400 عواقب جدی دارد

وزارت خارجه آمریکا علت وضع این تحریم‌ها را ارتباط این مقامات ترکیه با بخش دفاعی و اطلاعاتی روسیه عنوان کرد.
اما درهمین حال، پارلمان ترکیه اعلام کرده است که موضوع خرید سامانه اس-400 روسیه حساس است، و انقره قصد تغیر تصمیم در خرید این سامانه را ندارد.
معاون پارلمان ترکیه گفت، محدودیت های کنونی ایالات متحده حداقل تأثیر را در تصمیم ترکیه خواهد داشت و هیچ تغییری در برنامه های خرید دسته دوم S-400 نخواهد داشت.
از اواسط ماه جون سال 2019، خرید دستگاه "اس-400"، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید دستگاه دافع هوا پاتریوت امریکایی بود. امریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید "اس-400" صرف نظر نکند، امكان تعویق يا لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف- 35 به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون "مبارزه با مخالفین امریکا از طریق تحریم" موسوم به "کاتسا" وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص دریافت محموله دوم اس-400 ادامه داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала