ویروس "کرونای هندی" به آمریکا رسید

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
گونه جدید ویروس کرونا با جهشی دوگانه که پیشتر در هند شناسایی شده بود، در سانفرانسیسکوی آمریکا مشاهده شد.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو از کشف گونه جدید ویروس کرونا با «جهشی دوگانه» که پیشتر در هند مشاهده شده بود، خبر داده اند.

گونه جدید کروناویروس دارای "جهش دوگانه" خوانده می شود زیرا حاوی دو جهش از این پاتوژن (عامل بیماری‌زا و در اینجا منظور همان کروناویروس) است.

کرونا در هند یک روز سیاه دیگر را ثبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2021
کرونا در هند یک روز سیاه دیگر را ثبت کرد

پژوهشگران معتقدند که این نوع ویرس با جهش دوگانه نیز همچون ویروس جهش‌یافته در بریتانیا و برزیل از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و هنوز میزان مقاومت این نوع ویروس جدید در برابر واکسن‌های موجود در ایالات متحده مشخص نشده است.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: نوع هندی کروناویروس حاوی دو جهش در یک ویروس است که پیش از این در گونه‌های مجزا از هم مشاهده شده بود.

مقامات بهداشتی آمریکا می گویند که نوع جدید کروناویروس عامل افزایش روزانه موارد جدید ابتلا طی چند هفته گذشته بوده است.

مقام‌های بهداشتی ایالات متحده هشدار داده‌اند که با شیوع این گونه‌های جدید ویروس جهش‌یافته، احتمالا این کشور وارد موج چهارم شیوع کرونا شود. اگرچه پیش‌بینی کرده‌اند که ایمنی عمومی با دریافت واکسیناسیون، به آن‌ها کمک خواهد کرد که موج چهارم را مهار کنند.

با این حال متخصصان خوشبین اند که واکسن‌های موجود علیه این گونه ویروس با جهشی دوگانه نیز همچون نوع جهش یافته قبلی موثر واقع شود.

طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها،  شهروندان در کالیفرنیا نزدیک به 20 میلیون دوز واکسن دریافت کرده‌اند و 32 درصد کل جمعیت آمریکا نیز تقریبا یک دوز  واکسن را دریافت کرده‌اند. ش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала