تولید کنندگان و خریداران اصلی واکسن های ضد کرونا مشخص شدند

© Photo / Russian Direct Investment Fundاز تولید کنندگان اصلی واکسن های ویروس کرونا نامبرده شد
از تولید کنندگان اصلی  واکسن های  ویروس کرونا نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
نتایج یک مطالعه تولید کنندگان اصلی و خریداران جهانی واکسن ضد کرونا را مشخص ساخت.

یه گزارش اسپوتنیک، برخی رسانه ها با اشاره به نتایج مطالعه اخیر دانشگاه تحقیقاتی - تخصصی "دوک" از شرکت آسترازنکا به عنوان تولید کننده اصلی واکسن ضد کرونا  نامبرده و  آمریکا و اتحادیه اروپا را خریداران جهانی این واکسن نامیده اند.

San Marino - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
سفر دسته جمعی ایتالیایی ها برای تزریق واکسن روسی به سن مارینو

در مجموع، کشورها قرارداد تهیه 8.6 میلیارد دوز واکسن ویروس کرونا را امضا کرده اند. از این تعداد، سهم  شرکت داروسازی آسترازنکا بالغ بر 2.4 میلیارد دوز بوده است. واکسن فایزر با 1.5 میلیارد دوز، در مقام دوم  و سپس واکسن چین با 480 میلیون و اسپوتنیک وی  روسیه با 303 میلیون دوز قرار دارند.

گفته می‌شود که در سال 2021 ، تولیدکنندگان واکسن کرونا قادر به تولید مجموعاً حدود 12 میلیارد دوز دارو هستند.

کشورهای ثروتمند 4.6 میلیارد دوز واکسن کرونا را سفارش داده اند که 53 در صد کل خریدها را تشکیل می دهد. سهم کشورهایی با درآمد بالاتر از حد متوسط ​​ 17 در صد، و با تفاوت اندک ( 16 در صد) کشورهایی با درآمد ​​پایین تر از حد وسط قرار دارند. سهم باقی مانده مربوط به مکانیسم دسترسی عادلانه COVAX تحت حمایت سازمان ملل است.

زیادترین دوز دارو 1.8 میلیارد، از سوی کمیسیون اروپا به نمایندگی از 27 کشور اتحادیه اروپا رزرو شده است. آمریکا 12 میلیارد دوز واکسن نیاز دارد. همزمان شماری از ایالات های آمریکا دوز بیش از حد لازم را سفارش داده اند. اتحادیه آفریقا با قرارداد 680 میلیون دوز در جمع کشورها با  بیشترین دوز رزرو قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала