متخصصان: گروه خونی افراد ربطی به ابتلا به کرونا ندارد

© Depositphotos.com / StudioaMagicaمتخصصان: گروه خونی افراد ربطی به ابتلا به کرونا ندارد
متخصصان: گروه خونی افراد ربطی به ابتلا به کرونا ندارد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
متخصصان آمریکایی در بررسی جدید روی نزدیک به 108 هزار بیمار دریافتند هیچ ارتباطی بین نوع گروه خونی افراد و شانس ابتلا به بیماری COVID-19 وجود ندارد.

گزارش اسپوتنیک به نقل از «مدیکال اکسپرس»، بنا به تحقیقات متخصصان علوم پزشکیِ آمریکا در یک مطالعه جدید نظریه تاثیر نوع گروه خونی بر کاهش یا افزایش خطر ابتلا به بیماری COVID-19 رد شد.

 کدام گروه خونی در مقابل کروناویروس مقاومت دازد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2020
کدام گروه خونی در مقابل کروناویروس مقاومت دارد

در آغاز همه گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا نتایج برخی گزارش ها حاکی از آن بود که افرادی با گروه خونی A بیشتر در معرض ابتلا به بیماری COVID-19قرار دارند و افرادی که گروه خونی آنان O هست، کمتر احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

متخصصان آمریکایی در بررسی جدید روی نزدیک به 108  هزار بیمار دریافتند هیچ ارتباطی بین نوع گروه خونی افراد و شانس ابتلا به بیماری COVID-19 وجود ندارد.

نتیجه گزارش اولیه منتشر شده در چین حاکی از تاثیر احتمالی نوع گروه خونی بر خطر ابتلا به بیماری COVID-19 است.

مطالعات بعدی نیز که در ایتالیا و اسپانیا انجام گرفت وجود این ارتباط را تایید کردند. هرچند، مطالعات دیگری که در دانمارک و ایالات متحده انجام گرفته با نتایج متناقضی همراه بوده است.

محققان آمریکایی برای مشخص شدن هر چه بیشتر این موضوع به ارزیابی اطلاعات ده ها هزار بیمار در سه ایالت پرداختند. از میان آنان تست کرونا ویروس نزدیک به 11 هزار و 500 نفر مثبت و مابقی منفی بوده است. بدین ترتیب، نوع گروه خونی نقش قابل ملاحظه‌ای در خطر ابتلا به بیماری COVID-19 نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала