اجرای معاش پانزده مقام عالی رتبه دولتی به تعویق افتاد

© https://www.facebook.com/QayoomNezami اجرای معاش پانزده مقام عالی رتبه دولتی به تعویق افتاده است
 اجرای معاش پانزده مقام عالی رتبه دولتی به تعویق افتاده است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری: اجرای معاش 15 مقام عالی رتبه دولتی به دلیل عدم ثبت دارایی‌های شان به تعویق افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عبدالقیوم نظامی، امروز چهارشنبه (18 حمل) در یک نشست خبری در کابل گفت:" ما در راستایی اقدامات پیش‌گیرانه فساد اداری تاهنوز 5200 فورم ثبت و بررسی دارایی‌ها را دریافت کردیم که از این شمار 1365 فورم تحقیقات ابتدایی آن تکمیل شده است".

غنی: کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری باید از نگاه بودجه مستقل شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2021
غنی: کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری باید از نگاه بودجه مستقل شود

آقای نظامی گفت:" تاهنوز روند تحقیق 650 فورم ثبت و بررسی دارایی‌ها تکمیل شده است که از این رقم فورم 125 مقام عالی رتبه دولتی به سایت اداره امور ریاست جمهوری نشر شده است".

وی بیان داشت:" فورم ثبت و بررسی دارایی سه مقام عالی رتبه دولتی به دلیل ارایه معلومات گمراه کننده جهت تحقیقات بیشتر به دادستانی کل راجع شده است".

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری گفت:" از زمان ایجاد کمیسیون مبارزه با فساد اداری، معاشات 127 تن از مقامات عالی رتبه دولتی به دلیل عدم ثبت فورم و بررسی دارایی‌ها شان به حالت تعلیق قرار گرفته بود که از این میان 112 تن آنها فورم ثبت و بررسی دارایی شان را به این کمیسیون ارایه کردند".

آقای نظامی گفت:" هنوز هم معاشات 15 تن از مقامات عالی رتبه دولتی  به دلیل ثبت نکردن فورم ثبت و بررسی دارایی‌های شان در حالت تعلیق قرار دارد".

او افزود:"ما جهت مبارزه مسلکی و بهتر با فساد اداری؛ نهاد‌های موازی که در راستای مبارزه با فساد اداری کارمی‌کردند مثل مک، سکرتریت ویژه مبارزه با فساد اداری واداری ثبت و بررسی دارایی‌ها را با کمیسیون مبارزه با فساد اداری ادغام کردیم و فرمان ادغام اداره بازرس نیز از سوی رئیس جمهور صادر شده و پروسه ادغام این اداره با کمیسیون مبارزه با فساد اداری جریان دارد".

او درباره انتقال پول و طلا از طریق میدان هوایی حامد کرزی، بنادر شیرخان بند و حیرتان به خارج از کشور گفت:" این معلومات از طریق رسانه‌ها، شورای عالی حاکمیت قانون و نهاد‌های بین المللی به ما رسیده است و این موضوعات زیر بررسی کمیسیون مبارزه با فساد اداری قرار دارد و نتایج آن به زودی با مردم افغانستان شریک می‌شود".

شایان ذکر است است که کمیسیون مبارزه با فساد اداری به تاریخ 22 ماه عقرب سال گذشته در فرمانی از سوی رییس جمهور غنی ایجاد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала