شهرزاد اکبر: حضور کم‌رنگ زنان در نشست استانبول غیرقابل قبول است

© Photo / AIHRC شهرزاد اکبر: حضور کم‌رنگ زنان در نشست استانبول غیرقابل قبول است
 شهرزاد اکبر: حضور کم‌رنگ زنان در نشست استانبول غیرقابل قبول است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان حضور کم‌رنگ زنان را در نشستی آینده در استانبول ترکیه، غیرقابل قبول خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، شهرزاد اکبر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان حضور کم‌رنگ زنان را در نشستی که قرار است تا چند روز آینده در استانبول ترکیه در مورد صلح افغانستان برگزار شود، غیرقابل قبول خوانده است.

خانم اکبر در رشته‌تویتی نوشته است که نه ارگ ریاست‌جمهوری، نه رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، نه سازمان ملل، نه زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، نه میزبان‌های نشست استانبول و نه هم طالبان؛ هیچ کدام در مورد آجندا، میکانیزم و نتیجه‌ مورد نظر این نشست به مردم افغانستان چیزی نگفته‌اند.

​او همچنان نوشته است: «به نظر می‌رسد که این نشست و مشورت‌هایی که در این نشست صورت می‌گیرد، عمدتا توسط رهبران مرد انجام می‌شود. تا کنون هیچ وضاحتی در مورد نقش دو تیم وجود ندارد».

شهرزاد اکبر تأکید کرده است که در نشست اصلی در استانبول ترکیه هیچ نقشی برای کمیسیون مستقل حقوق بشر، جامعه مدنی و قربانیان جنگ تعریف نشده است.

با این حال، او گفته است که برگزاری نشست استانبول با این شیوه و تنها با حضور مردان به موفقیت نخواهد انجامید.

از سوی هم، طبق اظهارات خانم اکبر، به نظر می‌رسد که برای فعالان حقوق زن و نمایندگان جامعه مدنی تنها یک نشست جانبی را در استانبول در نظر گرفته‌اند.

خانم اکبر اما نوشته است: «درنظر گرفتن نشست جانبی برای فعالان حقوق زن و نمایندگان جامعه مدنی به جای اشتراک این نیروها در نشست اصلی، چندان کار خوب نیست».

هرچند زمان برگزاری نشست استانبول اعلام نشده است، اما حدس و گمان موجود است که این نشست در ۱۶ اپریل برای ده روز برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала